Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Takım Sporları [ Basketbol)

Dersin Kodu : SYB121

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERCAN YELDAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : OYUNU VE OYUN KURALLARINI TANIMLAYABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ PLANLAYABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ TANIMLAYABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ÖĞRENCİLERİNİN BASKETBOL TEKNİK VE TAKTİKLERİNİ ÖĞRETEBİLECEK DÜZEYDE BASKETBOL BECERİLERİ EDİNMESİNİ SAĞLAMAK

Dersin İçeriği : BASKETBOL İLE İLGİLİ BİLGİLER, SAHA, MALZEME VE TOP, DURUŞLAR, TOP TUTMA, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLİK, SAHA. SALON VB


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
2 OYUNUN TANIMI-TARİHÇESİ VE OYUN KURALLARI ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
3 TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
4 TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
5 TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
6 TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
7 TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
8 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
9 ARA SINAV Sınava Hazırlık Uygulamalı Sınav
10 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
11 TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
12 TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
13 TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ) ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
14 TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
15 TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERM ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
16/17 YARIYIL SONU SINAVI Sınava Hazırlık Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ŞEN C, BASKETBOL TEKNİK BAGIRGAN YAYINEVİ ANKARA-2000 SEVİM Y. BASKETBOL TEKNİK-TAKTİK VE KONDİSYON NOBEL YAYINEVİ ANKARA 2005 BURGUL A, ÇULHA U. BASKETBOL TEKNİĞİ NEYİR YAYINCILIK ANKARA 1991 ERDOĞAN B. BASKETBOLUN TEMELLERİ MATTEK MATBAACILIK ANKARA 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 4
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 3
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 3
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 3
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 4
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 4
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 4
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 3
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 3
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 4
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5