|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spor kavramını tanımlar Spor olgusunun doğuşunu açıklar Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar Asya uygarlıklarındaki sporları açıklar Akdeniz Uygarlıklarındaki sporları açıklar Ülkemizde sporun gelişimini açıklar Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu açıklar Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya´da ve Türkiye´de sporun tarihsel gelişimini ve antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye´de sporun tarihisel gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarihsel Süreçte Sporun Tanımlanması |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
2 |
Spor Olgusunun Doğuşu |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
3 |
Doğal Örgütlenmeden Örgütlü Spora Geçişin Maddi-Teknik Temelleri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
4 |
Sporun Kullanım Biçimleri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
5 |
Eski Uygarlıklarda Spor |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
6 |
Türkiye’de Sporun Gelişimi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
7 |
Antik Olimpiyat Oyunları |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt |
|
8 |
Antik Olimpiyat Oyunları |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
9 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1896–1920) |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
11 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1924- 1932) |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
12 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1936–1956) |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
13 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1960–1972) |
Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
14 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1976–1988) |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
15 |
Modern Olimpiyat Oyunları (1992–2000) |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
16/17 |
Final |
Genel Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Suat Karaküçük. Olimpiyat Oyunları. BTGM Yayınları. Ankara, 1988.
Cemal Alpman. Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi- İstanbul 1972.
Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985.
Cüneyt Koryürek. Olimpiyatlar. Stil Matbaacılık. İstanbul, 2003.
Yunus Tayga. Türk Spor Tarihine Genel Bakış. GSGM Yayınları:87, Ankara, 1990.
Seen, A.(1999)Power, Politics and The Olimpic Games. London: Humen Kınetics
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|