Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yönetim Bilimine Giriş

Dersin Kodu : SYB107

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yönetim biliminin gelişimini açıklar.
Yönetim ve örgüt tanımlarını açıklar
Örgütlerin sınıflandırılmasını açıklar.
Yönetimde yönetim teorilerini açıklar.
Devlet yönetimi ve araçlarını açıklar
Yönetici ve özelliklerini açıklar
Yönetimde karar vermeyi ve motivasyon teorilerini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : "Bu dersin amacı öğrencilere yönetim bilimi ve örgütlerle ilgili temel bilgileri ve teorileri öğretmektir. "

Dersin İçeriği : Yönetim bilimlerinin gelişimi, yönetim ve örgüt kavramları, klasik ve modern yönetim teorileri, yönetimde karar verme, yönetici ve liderlik özellikleri, motivasyon teorileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yönetim biliminin gelişimi Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2 Yönetim ve örgüt tanımları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
3 Örgütlerin Sınıflandırılması Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
4 Klasik Yönetim Teorileri Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
5 Neo-Klasik Yönetim Teorileri Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
6 Çağdaş Yönetim Teorileri Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Sunum Yapma
7 Toplam Kalite Yönetimi Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Sunum Yapma
8 ARA SINAV Tekrar Yazılı Sınav
9 Devlet Yönetimi ve Araçları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
10 Yönetici ve özellikleri Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
11 Liderlik ve liderlik kuramları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
12 Yönetim ve karar verme Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
13 Yönetimde motivasyon teorileri Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
14 Yönetimde motivasyon teorileri Ders kaynaklarını okuma, ödev hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, sunum yapma
15 Proje sunumları Sunumların hazırlanması Sunumların yapılması
16/17 FİNAL SINAVI Genel tekrar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baransel A. Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. 3.Baskı, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, 1993.
  Eren E. Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1996.
 Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3.Basım, İstanbul: Kalder Yayınları, 1996.
 Koçel T. İşletme Yöneticiliği. İstanbul: 11.Baskı, Beta Basım Yayım ve Dağıtım AŞ., 2007.
 Şener B. Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon.3.Baskı, Ankara:Detay Yayıncılık, 2001.
 Özgen H, Öztürk A, Yalçın A. Temel İşletmecilik Bilgisi. Adana: Nobel Kitapevi, 2001
 Bilir P. Yönetim Bilimlerine Giriş Ders Notu. Çukurova Üniversitesi BESYO, 2013. "
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 5
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 3
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 2
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 3
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4