|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim biliminin gelişimini açıklar. Yönetim ve örgüt tanımlarını açıklar Örgütlerin sınıflandırılmasını açıklar. Yönetimde yönetim teorilerini açıklar. Devlet yönetimi ve araçlarını açıklar Yönetici ve özelliklerini açıklar Yönetimde karar vermeyi ve motivasyon teorilerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Bu dersin amacı öğrencilere yönetim bilimi ve örgütlerle ilgili temel bilgileri ve teorileri öğretmektir.
"
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim bilimlerinin gelişimi, yönetim ve örgüt kavramları, klasik ve modern yönetim teorileri, yönetimde karar verme, yönetici ve liderlik özellikleri, motivasyon teorileri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim biliminin gelişimi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
2 |
Yönetim ve örgüt tanımları |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
3 |
Örgütlerin Sınıflandırılması |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
4 |
Klasik Yönetim Teorileri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
5 |
Neo-Klasik Yönetim Teorileri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
6 |
Çağdaş Yönetim Teorileri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Sunum Yapma |
|
7 |
Toplam Kalite Yönetimi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Sunum Yapma |
|
8 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Devlet Yönetimi ve Araçları |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
10 |
Yönetici ve özellikleri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
11 |
Liderlik ve liderlik kuramları |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
12 |
Yönetim ve karar verme |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
13 |
Yönetimde motivasyon teorileri |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
14 |
Yönetimde motivasyon teorileri |
Ders kaynaklarını okuma, ödev hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, sunum yapma |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Sunumların yapılması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Genel tekrar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baransel A. Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. 3.Baskı, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, 1993.
Eren E. Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1996.
Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3.Basım, İstanbul: Kalder Yayınları, 1996.
Koçel T. İşletme Yöneticiliği. İstanbul: 11.Baskı, Beta Basım Yayım ve Dağıtım AŞ., 2007.
Şener B. Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon.3.Baskı, Ankara:Detay Yayıncılık, 2001.
Özgen H, Öztürk A, Yalçın A. Temel İşletmecilik Bilgisi. Adana: Nobel Kitapevi, 2001
Bilir P. Yönetim Bilimlerine Giriş Ders Notu. Çukurova Üniversitesi BESYO, 2013.
"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
1 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
3 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
5 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
2 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|