Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Anatomisi Ve Kinezyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, anatomi terimleri ile kemik oluşumunu açıklar
Eklemleri ve kasları gösterir Solunum ve dolaşım sistemini açıklar Sinir sistemini açıklar Biyomekanik kanunları tanımlar Kasın korunma mekanizmasını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SYB103 İnsan Anatomisi Ve Kinezyolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun morfolojik yapısının öğretilmesi ve spor ile bağlantısı kavratılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1.Anatomi terimleri
2.Hareket ile ilgili bilgiler
3.Kemikler, eklemler ve kasların özellikleri
4. Solunum, dolaşım ve sinir sisteminin özellikleri
5.Biyomekanik kavramlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomi Terimleri,Kemikler hakkında genel bilgiler |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
2 |
Appendiküler iskelet, Aksiyal iskelet |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
3 |
Eklemler hakkında genel bilgi .Ekstremite eklemleri |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
4 |
Gövde eklemleri. Kaslar hakkında bilgi |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
5 |
Üst ve alt ekstremite kasları |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
6 |
Gövde kasları .Solunum sistemi |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
7 |
Dolaşım sistemi. Sinir sistemi |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
8 |
Kasların çalışma ilkeleri-Kas sinir sistemi bağlantısı |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Dersin çalışılması |
Test sınavı |
|
10 |
Kasın korunma mekanizması-Esnetme ve germe çalışmaları |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
11 |
Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları-Temel biyomekanik kavramlar |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
12 |
Yerçekimi etkileri-Üst ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirmeve dayanıklılk |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
13 |
Gövde ve alt ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılk |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
14 |
Atış sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
15 |
Uzun atlama sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dersin çalışılması |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
2 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|