Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yöneylem Araştırma Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUPHİ URAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİNİ LİSTELER. BİR SİSTEMİ YADA SÜRECİ ANALİZ EDER. KISITLARI BELİRLER. OPTİMUM ÇÖZÜMÜ VEREN MODELİ KURAR. ŞEBEKE MODELLERİNİ LİSTELER.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD101 Matematik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
PROBLEM ANALİZ ETME VE İSTENİLEN GEREKSİNİMLERİ KARŞILAMAK ÜZERE GERÇEKÇİ KISITLAR ALTINDA MODEL KURMA BECERİSİ KAZANMAK |
|
Dersin İçeriği |
: |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINA GİRİŞ/ BİR MATRİSİN TERSİNİN BULUNMASI, DETERMİNANT/ DOĞRUSAL PROGRAMLAMA; GRAFİK ÇÖZÜM YÖNTEMİ/ SİMPLEX ALGORİTMA; SİMPLEX ALGORİTMANIN MALİYET MİNİMİZASYONU VE KAR MAKSİMİZASYONUNDA KULLANILMASI, ALTERNATİF UYGUN ÇÖZÜMLER/ DUYARLILIK ANALİZLERİ VE DUALİTE/ ŞEBEKE YÖNTEMLERİ; EN KISA YOL YÖNTEMİ, CPM VE PERT TEKNİĞİ, MİNİMUM MALİYET ŞEBEKE AKIM PROBLEMLERİ. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
MÜHENDİSLİK MİMARLIK DERSLİKLERİ VE BÖLÜM LABORATUARLARI |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ: YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, SİMÜLASYON, MODEL KURMA |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
2 |
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODEL KURMA VE GRAFİKLE ÇÖZÜM TEKNİĞİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
3 |
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: DUYARLILIK ANALİZİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
4 |
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODELİN BİLGİSAYAR YAZILIMI İLE ÇÖZÜLMESİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
5 |
SİMPLEKS YÖNTEM: DUAL PROBLEMİN TANIMI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
6 |
SİMPLEKS YÖNTEM: DUALİTENİN EKONOMİK YORUMU |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
7 |
SİMPLEKS YÖNTEM: OPTİMUMLUK SONRASI ANALİZ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
8 |
ŞEBEKE MODELLERİ: MİNİMUM KAPSAYAN AĞAÇ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
9 |
ARA SINAV |
|
|
|
10 |
ŞEBEKE MODELLERİ: EN KISA YOL PROBLEMİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
11 |
ŞEBEKE MODELLERİ: MAKSİMUM AKIŞ MODELİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
12 |
ŞEBEKE MODELLERİ: KRİTİK YOL YÖNTEMİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
13 |
ŞEBEKE MODELLERİ: PERT |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
14 |
SİMÜLASYONLA MODEL KURMA |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS SUNUSU |
|
15 |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
|
16/17 |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
2 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
2 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
1 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
2 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
1 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
2 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
1 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|