|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mermer Ve Parlatılabilen Diğer Malzeme Tek. |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD419 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mermer teknolojisi kapsamında üretim yöntemini bilir. İşletme sürecine ilaveten işlenmeyen mermer ve mermer türevi atıklarının yeniden kullanılabilirliliğini öğrenir. Optimizasyonu üzerine ARGE çalışmalarına katkı yapabilir; mermer sınıflamasına giren tüm kayaç gruplarını bilir Sektörel sorunlar ve çözümleri konusu hakkında bilgi sahibi olunur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri mermer teknolojisine giriş, mermerlerin özellikleri, üretim ve işleme yöntemleri, pazarlama ve ekonomisi hakkında bilgi vermek; mermerlerin tekno-mekanik özelliklerini öğretmek, endüstriyel hammaddelerin ülkemizde optimal şartlarda değerlendirilmesi ve kullanılmasının irdelenmesi hakkında bilgi vermek.. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endüstriyel minerallerin ve boyutlandırılabilen taşların belirtilmesi/ Sınıflama ve boyutlandırılabilen taşların özellikleri/ Blok üretimini etkileyen jeolojik yapısal özelliklerin belirlenmesi/ Mermer ocak işletmeciliğinde kullanılan metotların kronolojik geçmişi/ Ocak işletmeciliğinde kullanılan makinelerin tanıtımı/ Elmas tel kesme metodunun ayrıntılı uygulanması/ Mermer işleme fabrikaları ve seri üretimin ayrıntılı incelenmesi/ Kesiciler ve parlatıcılar hakkında genel bilgiler/ Ambalaj ve pazarlama teknikleri/ Türkiye mermerleri hakkında 20 yıllık projeksiyon tanıtımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mermer tanımı ve ticari anlamda mermer |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
2 |
Mermerlerin inceleme yöntemi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
3 |
Mermerlerin fiziksel, mekanik ve teknolojik özelliklerin belirlenmesi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
4 |
Ocak Yeri Seçimi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
5 |
Mermer endüstrisinde tesis yeri seçimi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
6 |
Mermer üretim yöntemlerinin kronolojik olarak incelenmesi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
7 |
Elmas tel kesme Yöntemi ile U ve V kuralına göre blok üretimi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
8 |
Türkiye mermerlerinin genel özellikleri ve pazar durumu |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
9 |
Mermerlerin fabrikalarda işlenmesi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
10 |
Katraktan başlayarak ambalajlanmaya aşamasına kadar kullnılan mermer işleme makinaları |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
11 |
Türkiyenin doğal taş potansiyeli ve pazar durumu |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
12 |
Mermer Atıklarından yararlanma |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
13 |
Mermerlerde atık su problemi |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
14 |
Çevresel Sorunlar |
İlgili ders notları ve linkler |
Sunu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şentürk, A., Gündüz, L., Tosun, Y., Sarıışık, A., 1996,Mermer Teknolojisi ISPARTA 2. Bozkur., R.,Ders Notu, Osmangazi Ü., ESKİŞEHİR
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mermer, Halil Köse ve Turgay Onargan, Dokuz Eylül Üniv. Müh. Fak. Jeoloji Müh. Böl., Buca-İzmir, 1992.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
2 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
1 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|