Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Katı Sıvı Ayırımı

Dersin Kodu : MMD415

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Katı sıvı ayırımı ve cevher hazırlamadaki yerini öğrenir.
berraklaştırmayı (sedimantasyon) bilir
Laminer akış (stokes ), türbülanslı (newton), karışık ve süper kritik bölge akışları, reynold katsayısını bilir
Terminal hız hesabı ve tane boyutunun belirlenmesi, engelli çökme, kync teorisi, eş çökelen partiküller ve konsantrasyon kriterini öğrenir.
Filtrasyon, darcy kanunu, vakumlu ve pres filtreler ve çalışma özellikleri, sedimantasyon havuzlarını bilir (tiknerler)
Tikner dizaynı, santrifüj ayırıcılarını öğrenir
Kurutma sistemleri ve toz tutma yöntemlerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders, cevher hazırlama proseslerinde temel aşamalardan biri olan katı-sıvı ayrımının önemini göstermeyi amaçlar. Bu konudaki çalışmalar deneyler ile pekiştirilir.

Dersin İçeriği : Katı/sıvı ayrım teorisi, Katı/sıvı ayrım yöntemleri, Çöktürme, Flokülasyon, Koagülasyon, Tikinerler, Filtrasyon, Eleme, Katı/sıvı ayrım tesislerinin akım şemaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm derslik ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Katı sıvı ayırımı ve cevher hazırlamadaki yeri Ders notları sunu
2 berraklaştırma (sedimantasyon) Ders notları sunu
3 laminer akış (stokes ), türbülanslı (newton), karışık ve süper kritik bölge akışları, reynold katsayısı Ders notları sunu
4 Terminal hız hesabı ve tane boyutunun belirlenmesi, Ders notları sunu
5 engelli çökme, kync teorisi, eş çökelen partiküller ve konsantrasyon kriteri Ders notları sunu
6 filtrasyon, darcy kanunu, Ders notları sunu
7 vakumlu ve pres filtreler ve çalışma özellikleri, Ders notları sunu
8 sedimantasyon havuzları (tiknerler), laboratuvar uygulaması Ders notları sunu
9 arasınav
10 tikner dizaynı, santrifüj ayırıcılar, Ders notları sunu
11 katısıvı ayırımında yeni ve yardımcı sistemler: kavisli elekler, hidrosiklonlar, tüp filtreler, video ve görsel sunular Ders notları sunu
12 Kurutmanın genel özellikleri ve kullanılan yöntemler Ders notları sunu
13 toz tutmanın genel özellikleri ve kullanılan yöntemler Ders notları sunu
14 Konu tekrarı ve mazeret sınavı Ders notları sunu
15 final sınavı
16/17 final mazeret sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wills, 1997, Mineral Processing Technology, 486 pages
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 4
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 4
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 4
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 3
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 3
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 3
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3