Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevher Zenginleştirme Atıklarının Değerl.

Dersin Kodu : MMD411

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özelliklerinin depolama işlemlerine etkilerini bilir.
Atık depolama yöntemlerini bilir.
Sıvı atıklardaki katıların çöktürülmesi ve diğer katı/sıvı ayrımı yöntemlerini bilir.
Altın hazırlama sıvı artıklarının zararsız hale getirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
Asit-maden drenajı konularını anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cevher zenginleştirme işlemleri sonucu elde edilen katı ve sıvı artıkların özelliklerinin (kimyasal ve fiziksel), depolanmasının ve bazı sıvı artıkların kimyasal yöntemlerle zararsız hale getirilmesi konularında öğrenciyi bilgilendirmek

Dersin İçeriği : Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite ) Katı artıkların depolanması 1 Katı artıkların depolanması 2 Katı artık depolama modelleri Katı artık depolama alternatifleri Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu Sızmalar Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi Asit-maden drenajı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm derslik ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri Literatür taraması düz anlatım
2 Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite ) Literatür taraması düz anlatım
3 Katı artıkların depolanması 1 Literatür taraması düz anlatım
4 Katı artıkların depolanması 2 Literatür taraması düz anlatım
5 Katı artıkların depolanması 3 Literatür taraması düz anlatım
6 Katı artık depolama modelleri Literatür taraması düz anlatım
7 Katı artık depolama alternatifleri Literatür taraması düz anlatım
8 ARA SINAV
9 Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi Literatür taraması düz anlatım
10 Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu Literatür taraması düz anlatım
11 Sızmalar Literatür taraması düz anlatım
12 Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi Literatür taraması düz anlatım
13 Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi Literatür taraması düz anlatım
14 Asit-maden drenajı Literatür taraması düz anlatım
15 FINAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   J.M. Coulson and J.F. Richardson, Chemical Engineering, Volume Two (3rd edition), Pergamon Press, 1978
Diğer Kaynaklar   B.A. Wills, Mineral Processing Technology, 3rd Edition, Pergamon Press, 1985


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 5
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 1
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 1
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 1
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 2
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 1
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4