|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevher Zenginleştirme Atıklarının Değerl. |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özelliklerinin depolama işlemlerine etkilerini bilir. Atık depolama yöntemlerini bilir. Sıvı atıklardaki katıların çöktürülmesi ve diğer katı/sıvı ayrımı yöntemlerini bilir. Altın hazırlama sıvı artıklarının zararsız hale getirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Asit-maden drenajı konularını anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cevher zenginleştirme işlemleri sonucu elde edilen katı ve sıvı artıkların özelliklerinin (kimyasal ve fiziksel), depolanmasının ve bazı sıvı artıkların kimyasal yöntemlerle zararsız hale getirilmesi konularında öğrenciyi bilgilendirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri
Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite )
Katı artıkların depolanması 1
Katı artıkların depolanması 2
Katı artık depolama modelleri
Katı artık depolama alternatifleri
Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi
Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu
Sızmalar
Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi
Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi
Asit-maden drenajı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslik ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
2 |
Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite ) |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
3 |
Katı artıkların depolanması 1 |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
4 |
Katı artıkların depolanması 2 |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
5 |
Katı artıkların depolanması 3 |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
6 |
Katı artık depolama modelleri |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
7 |
Katı artık depolama alternatifleri |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
10 |
Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
11 |
Sızmalar |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
12 |
Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
13 |
Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
14 |
Asit-maden drenajı |
Literatür taraması |
düz anlatım |
|
15 |
FINAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
J.M. Coulson and J.F. Richardson, Chemical Engineering, Volume Two (3rd edition), Pergamon Press, 1978
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
B.A. Wills, Mineral Processing Technology, 3rd Edition, Pergamon Press, 1985
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
1 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
1 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
1 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
2 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
1 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|