Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Madencilik Ve Çevre

Dersin Kodu : MMD405

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TAYFUN YUSUF YÜNSEL
Prof.Dr. ADEM ERSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevrenin Önemi ve calı yaşamı ile olan ilişkisini anlatır.
Açık ocak made işletme yönteminin çevresel etkilerini kavrar.
Yeraltı maden işletme yönteminin çevresel etkileri ve tedbirlerini kavrar.
Toprak, hava ve su kirlenmesinin nedenleri ve tedbirlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : MADENCİLİK ALANIYLA İLGİLİ BİR PROJEYİ UYGULAMALI OLARAK HAZIRLAYABİLİR.

Dersin İçeriği : Maden Mühendisliği Uygulamalarından oluşan çevresel etkiler, tehlike ve riskleri, bu etkilere karşı alınacak önlemler, tehlike ve risklere karşı alınacak iş güvenliği önlemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevreye giriş, Çevrenin canlı yaşamı ile ilişkisi Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
2 Açık ocak maden işlemesinin çevresel etkileri ve alınacak önlemler Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
3 Yer altı işletmesinin çevresel etkileri ve alınacak önlemler Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
4 Kömür ve Cevher hazırlama işlemleriinin çevresel etkileri ve tedbirler Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
5 Metal ve kömürün endüstriyel kullanımlarının çevresel etkileri ve önlemler Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
6 Altın Madenciliği ve Çevre Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
7 Radfyoaktif kirlenme ve etkileri, önlemler Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
8 Vize Sınavı
9 Toprak kirlenmesi: işleyen ve terkedilmiş maden ocaklarının etkileri Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
10 Madencilik faaliyetlerinden oluşan hava kirliliği Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
11 Madencilik Faaliyetleri sonrası çevresel iyileştirme yöntemleri ve Uygulamaları Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
12 Madencilik ile ilgili Çevre kanunları ve yönetmelikleri Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
13 Proje tanıtım dosyası hazırlanması Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu
14 Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) Konu ile ilgili bilgi edinir Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Ersoy, A., 2001, Madencilik ve Çevre, Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana.
 2. Karpuzcu, M., 1994, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, 4. Baskı, Kubbealtı yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 10 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 3
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 3
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 4
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 2
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 0
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 2
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 0
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 0
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4