Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Makineleri

Dersin Kodu : MMD403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Madencilik ekipmanları ve teknolojisini öğrenir.
Yerüstü ve yeraltı ekipmanlarının sınıflandırılmasını yapar.
Enerji kaynaklarının makina ve iş yeri sağlığı ve verimi açısından önemini kavrar.
Ekipmanların temel operasyonları, uygulamaları, genel karakteristikleri, uygulama pratikleri, dizayn özelliklerini bilir.
Yeni gelişmeler ve ekipman spesifikasyonlarını bilir.
Uygulanacak yeraltı üretim yöntemine bağlı olarak kullanılacak ekipman ve makinaları seçebilme yeteneği geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yerüstü ve yeraltı madencilik operasyonları için kullanılan madencilik ekipmanları hakkında genel bilgiler vermek. Uygulanacak yeraltı üretim yöntemine bağlı olarak kullanılacak ekipman ve makinaları seçebilme yeteneği geliştirmek. Madenlerde kullanılan iş makinalarının performans ve kapasite hesaplamalarını öğretmek. Maden makinalarını işin sağlığını ve güvenliğini tehlikeye atmadan randımanlı kullanılması bilincinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği : Yüzey madencilik makineleri / Yeraltı madencilik ekipmanları ve kompleksleri; sürekli maden makineleri, tünel açma makineleri, tünel delme makineleri, vidalama makineleri / Mobil madenciler, yükleyiciler ve bantlı konveyör.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Sinevizyon gösterisi Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları, kısa filmler
2 Madenlerde kullanılan (yeraltı ve yerüstü) ekipmanlara genel bir bakış Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları, kısa filmler
3 Ekipmanların mevcudiyeti, fleksibilitesi, faydalanma ve güvenilirliği Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
4 Makinalarda kullanılan enerji sistemleri Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
5 Kırılma ve parçalanma teorileri ve makinalardaki etkileri Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
6 Delici makinalar ve elemanları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
7 Hidrolik kırıcılar ve yerüstü ve yeraltı uygulamaları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
8 Malzeme taşımada kullanılan makinalar Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
9 Arasınav Ders notları-ilgili linkler -
10 Malzeme taşımada kullanılan makinalar Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
11 Loderler, dizayn özellikleri, madencilikte uygulamaları ve kapasite hesapları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
12 LHD ekipmanları, dizayn özellikleri, madencilikte uygulamaları ve kapasite hesapları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
13 Yeraltında kullanılan TBM ve kısmi cepheli ekipmanlar, dizayn özellikleri, madencilikte uygulamaları ve kapasite hesapları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları
14 Yeraltında uzun ayakta kullanılan kazı makinaları Ders notları-ilgili linkler Ders notu, powerpoint sunuları, kısa filmler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Elevli B., 2009. Maden Makinaları Yeraltı Maden İşletmeleri, Nobel Yayınevi
 Tatar, Ç., 1995. Maden Makinaları-II, DEÜ Müh. Fak. Yayınları, No:252, İzmir
 www.bcminerals.ca/files/video_resources/000168.php (BC Maden Kaynakları Eğitim Programı) Joy madencilik makineleri videoları
Diğer Kaynaklar  İnternet ve diğer güncel makeler, sempozyumlarda sunulan bildiriler, doktora tezleri, yüksek lisans tezleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 4
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 3
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 3
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4