|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
2 |
HAVANIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ, GAZ KANUNLARI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
3 |
HAVALANDIRMAYA İLİŞKİN BAZI TERMODİNAMİK ÖZELLİKLER |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
4 |
PSİKROMETRİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
5 |
OCAK İKLİMİ VE TERMAL KONFOR |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
6 |
HAVALANDIRMA ÖLÇÜMLERİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
7 |
OCAK HAVASINDA BULUNABİLECEK GAZLAR VE TOZLAR |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
8 |
OCAK YANGINLARI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
9 |
ARA SINAV |
|
|
|
10 |
HAVALANDIRMA KANUNLARI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
11 |
DOĞAL HAVALANDIRMA |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
12 |
MEKANİK HAVALANDIRMA VE YARDIMCI HAVALANDIRMA |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
13 |
GEREKLİ TEMİZ HAVA MİKTARININ HESAPLANMASI |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
14 |
YERALTINDA HAVA AKIMININ DÜZENLENMESİ VE ŞEBEKE ANALİZİ |
DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR |
DERS NOTU |
|
15 |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
|
16/17 |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
1 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
2 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
1 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|