|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zemin Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD313 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maden Mühendisliği’nde Zemin Mekaniğinin Yeri ve Önemini Kavrar. Çeşitli mühendislik yapıları için zemin araştırmalarında yetkinlik kazanır. Yerbilimleri mühendislik problemlerinin çözümünde matematik, fizik ve jeoloji bilgilerini uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD101 Matematik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zemin mekaniği temel kavramlarının öğretilmesi, Zeminlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini öğrenmek ile zemin mekaniği ile ilgili mühendislik problemlerini çözme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş/Zeminlerle ilgili mühendislik problemleri/Zeminlerin indeks ve fiziksel özellikleri ve mühendislik sınıflaması/Efektif gerilim prensibi/Kompresibilite ve konsolidasyon teorisi/Üç eksenli sıkışma ve makaslama dayanımı/Farklı gerilim koşulları altında zemin davranışları/Zeminlerde inşa edilen sığ temeller için taşıma kapasitesi, oturma kavramları ve ilgili hesaplama yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri, Maden Mühendisliği Bölüm Laboratuarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zemin Mekaniğine Giriş |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
2 |
Zeminlerin Fiziksel Özellikleri, Zeminlern Ağırlık ve Hacim İlişkileri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
3 |
Zeminlerin Fiziksel Özellikleri ve Bu özellikleri Belirleme Deneyleri (Labratuar) |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
4 |
Zeminlerin Fiziksel Özellikleri ve Bu özellikleri Belirleme Deneyleri (Arazi) |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
5 |
Çözümlü Problemler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
6 |
Zeminlerin Plastisite Özellikleri ve Bu Özellikleri Belirlemek İçin Yapılan Deneyler. |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
7 |
Zeminlerin Plastisite Özellikleri ve Bu Özellikleri Belirlemek İçin Yapılan Deneyler. |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
8 |
Vize Sınavı Haftası |
|
|
|
9 |
Zeminlerin Fiziksel ve Endeks Özellikleri |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
10 |
Örnek Uygulamalar |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
11 |
Zeminlerin Sınıflandırılması ve Örnek Uygulamalar |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
12 |
Sıkışma ve Konsolidasyon Teorisi, Konsolidasyon Deneyi |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
13 |
Kompaksiyon ve Kompaksiyon Deneyi |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
14 |
Zemin İyileştirme Yöntemleri, Zemin Mekaniğinde İş sağlığı Ve Güvenliği Uygulamaları |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
Ders Notları, powerpoint sunuları ve yüz yüze ders |
|
15 |
Final Sınavı Haftası |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kılıç, A.M., "Zemin Mekaniği", Adana 2010, 180 s.
Aytekin, M., "Deneysel Zemin Mekaniği", Trabzon 2000, 262 s.
Özaydın, K., "Zemin Mekaniği", İstanbul 1997, 261 s.
Uzuner, B.A., "Çözümlü problemlerle Temel Zemin Mekaniği", Ankara 1998, s. 376
Kumbasar, V., "Zemin Mekaniği Problemler", İstanbul 1992, 615 s.
Orhan. M., Özer, M., Işık, N.S., "Zemin Mekaniği Laboratuar Deneyleri, Cilt I (İndeks ve Sınıflama Deneyleri)", Ankara 2004, 156 s.
İnternet ve diğer güncel makeler, Sempozyumlarda sunulan bildiriler; Doktora tezleri; Yüksek lisans tezleri
Glanville, W.H., (Çevirenler; Kumbasar, V., Kumbasar, F., Önalp, A..) "Yol Mühendisleri İçin Zemin Mekaniği" İstanbul 1970, 455 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
2 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
3 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
4 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|