Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cevher Hazırlama Laboratuvarı 1

Dersin Kodu : MMD307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersten başarılı olan bir öğrenci: temel deneyleri yapmayı öğrenecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Cevher Hazırlama 1 (MMD 305) dersinde kuramsal olarak anlatılan cevher hazırlama işlemleriyle ilgili laboratuvar deneylerinin gösterilmesi, deneysel verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması amaçlanmıstır.

Dersin İçeriği : Deneysel çalışma (Kırma, öğütme, sınıflandırma)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cevher Hazırlamanın öneminin açıklayan uygulamalar ve genel formüller (teorik uygulama) Kaynak okuma Sunu
2 Deney 1 (Birincil ve ikincil kırma (çeneli, konili ve merdaneli kırıcılarda) deneyleri) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
3 Kırma deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
4 Deney 2 (Eleme) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
5 Eleme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
6 Deney 3 (Numune azaltma yöntemlerinin performans değerlendirilmesi) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
7 Numune azaltma deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
8 Deney 4 (Öğütme I; yaş-kuru öğütme) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
9 Öğütme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
10 Deney 5 (Öğütme II; öğütme parametrelerinin etkisi) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
11 Öğütme II deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
12 Ara Sınav
13 Deney 6 (Yoğunluk tayini) ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma, hesaplama ve problem çözümü
14 Deney 7 (Tane serbestlesmesi tayini) Kaynak okuma, rapor hazırlama Deneysel çalışma
15 Tane serbestleşme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) Kaynak okuma, rapor hazırlama Hesaplama ve problem çözümü
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cevher Hazırlama Laboratuarı El Kitabı, Prof. Dr. Oktay Bayat, Ç.Ü. Müh. Mim. Fak. Yayın No: 30, 180 s, Adana, 1999.
 Cevher Hazırlama Örnek Problemler ve Çözümleri, Prof. Dr. Oktay Bayat, 2010 (basılmamış).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 5
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 4
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 5
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2