|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cevher Hazırlama Laboratuvarı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenci: temel deneyleri yapmayı öğrenecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Cevher Hazırlama 1 (MMD 305) dersinde kuramsal olarak anlatılan cevher hazırlama işlemleriyle ilgili laboratuvar deneylerinin gösterilmesi, deneysel verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması amaçlanmıstır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Deneysel çalışma (Kırma, öğütme, sınıflandırma) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cevher Hazırlamanın öneminin açıklayan uygulamalar ve genel formüller (teorik uygulama) |
Kaynak okuma |
Sunu |
|
2 |
Deney 1 (Birincil ve ikincil kırma (çeneli, konili ve merdaneli kırıcılarda) deneyleri) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
3 |
Kırma deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
4 |
Deney 2 (Eleme) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
5 |
Eleme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
6 |
Deney 3 (Numune azaltma yöntemlerinin performans değerlendirilmesi) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
7 |
Numune azaltma deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
8 |
Deney 4 (Öğütme I; yaş-kuru öğütme) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
9 |
Öğütme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
10 |
Deney 5 (Öğütme II; öğütme parametrelerinin etkisi) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
11 |
Öğütme II deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
12 |
Ara Sınav |
|
|
|
13 |
Deney 6 (Yoğunluk tayini) ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma, hesaplama ve problem çözümü |
|
14 |
Deney 7 (Tane serbestlesmesi tayini) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Deneysel çalışma |
|
15 |
Tane serbestleşme deneyi sonuçlarının değerlendirilmesi (teorik uygulama) |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Hesaplama ve problem çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cevher Hazırlama Laboratuarı El Kitabı, Prof. Dr. Oktay Bayat, Ç.Ü. Müh. Mim. Fak. Yayın No: 30, 180 s, Adana, 1999.
Cevher Hazırlama Örnek Problemler ve Çözümleri, Prof. Dr. Oktay Bayat, 2010 (basılmamış).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
4 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
4 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|