Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Yatakları 1

Dersin Kodu : MMD303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI
Prof.Dr. MESUT ANIL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ceverleşmeler hakkında biligi verir
Magmatik oluşumlu metalik cevherleşmelerin içerikleri incelenir
Oluşum mekanizmaları öğrenilir
Oksitli, Sülfürlü ceveherleşmeler ve Türkiye yataklanmaları ve özellikleri öğrenilir
Metalik cevherleri tanır, özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MMD111 Genel Jeoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metalik maden cevherleşmeşleriini oluşum mekanipi hakkında bilgi verir.

Dersin İçeriği : Temel kavramlar / kayaçlar / Pegmatitik cevherleri / Pnomatolitic cevherleri / Pirometazomatic için maden yatakları / Cevher-yan kayaç ilişkileri / Cevher doku ve magmatik kayaçlar / granit ve cevherleri ilişkisi oluşumunda maden yataklarının / cevherleri bir magma ve oluşum yapısı / Kristalizasyon sınıflandırılması cevherleri / Hidrotermal cevher.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri ve bölüm laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maden yataklarını etkileyen faktörler, sınıflandırılması Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
2 Maden yataklarının yataklanma ve yan kayaç ilişkileri Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
3 Cevher yerleşimi Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
4 Maden yatakalarının yapı Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
5 Maden yatakalarında doku Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
6 Magmaların kristalleşmesi ve maden yataklarının oluşumu Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
7 Magmatik kökenli yataklar Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
8 Erken magmatik yataklar Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
9 Granit ve granitik kayaçlara bağlı yataklar Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
10 Pegmatitik maden yatakları Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
11 Pnömatolitik maden yatakları Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
12 Pirometazomatik maden yatakları Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
13 Hidrotermal maden yatakları Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri
14 Volkano sedimanter yataklar Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Mesut ANIL, Maden yatakları ders notu
Diğer Kaynaklar  Kırıkoğlu, M. S. 1992. Maden Yatakları, İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörlüğü Sayı: 1488, XVI, 407 s, İstanbul.
 Gümüş, A. 1999. Dış Olaylara Bağlı Maden Yatakları, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları N: 276, ISBN: 975-441-143-3, 210 s.
 Gökçe, A. 1995. Maden Yatakları, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları No: 59, ISBN: 975-76313-1-0, 307 s, Sivas
 Aydal, D. 1995. Maden Yatakları Jeolojisi, (John M. Guilbert & Charles F. Park, JR.), Ankara üniversitesi Fen Fakültesi, Kurtuluş Ofset Basımevi, 336 s, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 6 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 2
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 2
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 4
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 3
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 1 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3