|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, kavramlar ve tanımlamalar |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
2 |
Gerilme-deformasyon |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
3 |
Gerilme-deformasyon |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
4 |
Gerilme-deformasyon |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
5 |
Kaya davranışı |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
6 |
Yenilme kriterleri |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
7 |
Yenilme kriterleri |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
8 |
Arazi gerilmeleri ve gerilme dağılımları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
9 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
10 |
Arazi gerilmeleri ve gerilme dağılımları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
11 |
Arazi gerilmeleri ve gerilme dağılımları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
12 |
Kaya ve kaya kütle sınıflamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
13 |
Kayaçların mühendislik özellikleri ve deneyleri |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kayaçların mühendislik özellikleri ve deneyleri |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
Kayaçların mühendislik özellikleri ve deneyleri |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
0 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
0 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
0 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
0 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
3 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|