|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD215 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı mühendislik malzemelerinin temel farklılıklarını öğrenir. Malzemelerin atomik yapıları ve bağları hakkında temel bilgileri öğrenir. Temel kristalografik bilgileri öğrenir. Faz diyagramları kullanılarak mikroyapının oluşumun nasıl olacağının belirlenmesinin öğrenir. Fiziksel ve mekanik özelliklerin malzeme üzerine etkisini öğrenir. Alaşımlandırma, kompozit malzeme, polimerler,seramikler kavramının öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Malzemelerin iç yapısı ile özeliklerinin incelenerek, iç yapı özeliklerin malzeme türüne göre değerlendirilmesi, Maden Mühendisliği Bölümü lisans öğrencilerinin, mikroyapı-fiziksel özellikler ilişkisi ve malzeme karakterizasyon yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olmasınI sağlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Malzeme bilimine giriş, tanımlar/ Malzemelerin sınıflandırılması/ Malzemelerin iç yapısı, atomsal yapı, kristal yapı/ Kristal hataları/ Malzemelerin fiziksel özellikleri/ Malzemelerin mekanik özellikleri/ Endüstriyel malzemeler, metaller, Fe-C denge diyagramları, alaşımlar/ Plastikler ve camsı malzemeler/ Seramikler/ Kompozit malzemeler/ Koloidal Malzemeler/ Çevre koşulları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Malzeme Biliminin tanımı, Malzemelerin sınıflandırılması |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,1-5,sunu1 |
|
2 |
Atomik yapı ve atomlar arası bağlar |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,6-15,sunu2 |
|
3 |
Temel kristallografi ;Kristal ve amorf yapı, Kristal sistemler, Kristal hatalar |
İlgili kitaplar ve web sayfaları,ÖDEV |
Malzeme ders notu,15-25,sunu3 |
|
4 |
Malzemelerin Fiziksel özellikleri |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,25-32,sunu4 |
|
5 |
Malzemelerin mekanik özellikleri |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,32-40,sunu5 |
|
6 |
Metaller,Demir-Karbon Alaşımları |
İlgili kitaplar ve web sayfaları,ÖDEV |
Malzeme ders notu,41-55,sunu6 |
|
7 |
Demir Olmayan Metaller, Bakır,Alüminyum,Magnezyum, Titan vb alaşımlar |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,56-60,sunu7 |
|
8 |
Metallerin mekanik Özelliklerini Değiştirmel için uygulanan işlemler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,60-65,sunu8 |
|
9 |
Polimerler, Polimer kavramını ve plastikler ile elastomerlerden oluştuğunu açıklama Polimerizasyon reaksiyonları, Endüstriyel polimerizasyon yöntemler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları,ÖDEV |
Malzeme ders notu,66-72,sunu9 |
|
10 |
Genel amaçlı termoplastikler temel özellikleri,Termoset plastikler, Elastomerleri (kauçuk), kimyasal yapıları |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,73-78,sunu10 |
|
11 |
Seramikler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,79-83,sunu11 |
|
12 |
Kompozit malzemeler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,83-88,sunu12 |
|
13 |
Kolloidal Malzemeler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,88-93,sunu13 |
|
14 |
Korozyon |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Malzeme ders notu,88-93,sunu13 |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Malzeme Bilgisi Ders Notu (Öğr. Gör. Dr. Nil YAPICI)
Malzeme Bilgisi, Prof.Dr. Ahmet Çetin CAN Birsen Yayınevi İST 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
2 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
2 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 57 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|