Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ŞENEL DURMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personal and family information)
Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personal interest
Can describe his/her background in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the language is spoken

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IN 111 İngilizce

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler günlük yaşam içerisindeki somut ifadeleri öğrenir. Onu / kendini ve diğerleri tanıtılması ve bu o / o insanlar o / o bilir yaşıyor gibi sorulara cevap. Yabancı dilde diğer kişilerle açık ve yavaş konuşmayı öğrenir.

Dersin İçeriği : isimler ve yaşlar; Numaralar, Günler, Aylar, Mevsimler, This is ...., that is..... What time is it? soru ve cevapları Eylemler: Who ....? What ....? Where .....? Mevcut alışkanlıkları hakkında konuşmak: Prepositions of time; at, on, in Abilities and inabilities; can, can’t: A family tree, iyelik Zamirleri (my, your, his, her, its, our, their), Family members, Obligations, prohibitions and lack of necessity; must, mustn’t, don’t have, doesn’t ,have to Possession: have got, has got ..., How much .......?, how many .......? A lot of, much, Edatlar; under, near, on, next to, between, below, above, into, at, öneri yapma dışında; Let’s ..., shall we ....?, why don’t we ...? Asking for help; Can you ...? Preference: would ... like... ? konularını bilir

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries Ders notları Sunu
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day Ders notları Sunu
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns Ders notları Sunu
4 Talking about a holiday- a, an, any, some Ders notları Sunu
5 Talking about possessions-have/has got Ders notları Sunu
6 Talking about sports you like/hate-verb + -ing Ders notları Sunu
7 Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some Ders notları Sunu
8 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities Ders notları Sunu
9 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now Ders notları Sunu
10 Midterm test (visa) Ders notları Sunu
11 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability Ders notları Sunu
12 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week Ders notları Sunu
13 Past simple irregular verbs Ders notları Sunu
14 İnterviewing your partner and writing an article Ders notları Sunu
15 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Kitabı: Language to go Seviyesi: Elemantary (for adult learners of English) Yazarlar: Simoln L. E. Maisttre, Carina Lewis Yayınevi: Pearson Longman
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 3 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 1
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 2
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 1
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 2
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 5
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 3
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3