|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Jeoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tektonik deformasyonlar hakkında bilgi sahibi olur Jeolojinin mühendislik, çevre ve doğa bilimci olarak önemini kavrar. Önemli kayaç ve cevher minerallerini tanır. Deprem ve levha hareketleri kavramını öğrenir Genel Jeoloji ve yan bilim dalları hakkında bilgi edinme, jeolojinin tanımı,konusu ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Yöntemleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Jeoloji hakkında bilgi sahibi olur, jeolojinin tüm kavram ve kurallarını bilir, diğer disiplinlerde bu bilgileri kullanır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş/ Yerkürenin genel özellikleri; içyapısı, yeryüzü ve yeryüzü şekilleri/ kayaç oluşumu ve mineraller/ Magmatizma ve magmatik kayalar/ Sedimantasyon ve sedimanter kayalar/ Metamorfizma ve metamorfik kayalar/ Çökelme ortamları/ Stratigrafi ve prensipleri/ Yapısal jeoloji; kıvrımlar, çatlaklar, eklem ve faylar/ Jeolojik zaman skalası/ Levha tektoniği/ Litosferde oluşan hareketler; volkanizma, plütonizma, deprem ve nedenleri/ Haritalar; ölçek, bölümler, kontur ve topoğrafik haritalar, açıklamalar, nokta belirleme sistemleri, topografik kesitler/ Tabaka doğrultu ve eğim kavramları/ Jeolog pusulasının kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri,laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Genel Jeolojinin Tanıtımı ve Tarihçesi. |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -1-20, www.jeolojinet.com |
|
2 |
Yeryuvarının genel özellikleri, izostasi kavramı |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -84-108, www.jeolojinet.com |
|
3 |
Yerkabuğu ve yeriçi |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -101-108,110, www.jeolojinet.com |
|
4 |
Yerin magnetik alanı,kayaçların mıknatıslanması ve paleomagnetizma |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -113-150, www.jeolojinet.com |
|
5 |
Yeryuvarının kimyasal bileşimi |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -162-172, www.jeolojinet.com |
|
6 |
Yerkabuğunu oluşturan maddeler: Mineraller |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -172-222, www.jeolojinet.com |
|
7 |
Kayaçlar |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -223-251, www.jeolojinet.com |
|
8 |
Tabakalı kayaçların genel özellikleri ve yaşı |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -263-296, www.jeolojinet.com |
|
9 |
Tabakalı kayaçların tektonik deformasyonu |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -344-386, www.jeolojinet.com |
|
10 |
Magma, Volkanizma, Plütonizma |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -386-421, www.jeolojinet.com |
|
11 |
Metamorfizma |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -429-456, www.jeolojinet.com |
|
12 |
Depremler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -456-480, www.jeolojinet.com |
|
13 |
Epirojenik ve Orojenik hareketler |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -490-547, www.jeolojinet.com |
|
14 |
Levha Tektoniği ve kıtaların kayması |
İlgili kitaplar ve web sayfaları |
Sunu, Genel Jeoloji -490-547, www.jeolojinet.com |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karaman, M.E. ve Kibici, Y., 2008. Temel Jeoloji Prensipleri. Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 400 s.
Morris, P. & Keith, R. 1998. Interpreting Earth history: A manual in historical geology. McGraw-Hill College.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
2 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
2 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|