Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik Resim Ve Bilgisayar Destekli Tasarım |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknik resim temel ilkelerini kavrar. İzdüşüm ve görünüş çıkartır. Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. İzometrik izdüşümleri çizer. Görünüşleri ölçülendirebilir. Serbest elle çizim yapabilir. AutoCAD tasarım programı ile çizim yapabilir. Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye; teknik resim kurallarının öğretilmesi, katı cisimlerin iz düşümlerini çıkarma, çizimlerin hem çizim araç gereçleriyle hem de AutoCAD bilgisayar destekli tasarım ve çizim programı ile yapabilme becerisi kazanmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel çizim aletlerinin ve AutoCAD tasarım programının tanıtılması ve kullanımı/ Çizgiler, özel geometrik çizimler/ İzdüşüm ve görünüşler, izdüşümlerin elle ve AutoCAD ile çizilmesi/ Perspektif görünüşler, perspektif izometrik izdüşümlerin elle ve AutoCAD ile çizilmesi/ Kesit görünüşler/ Ölçülendirme ilkeleri, ölçek kavramı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resim kuralları, elle çizim için araç gereçleri ve kullanımı |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
2 |
İzdüşüm metodları ve görünüşler |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
3 |
Kesit görünüşler |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
4 |
İzometrik izdüşüm (perspektif görünüşler) |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
5 |
Ölçülendirme |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
6 |
Görünüş uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
7 |
Kesit görünüş uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
8 |
İzometrik izdüşüm uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
9 |
Arasınav |
|
Elle çizim |
|
10 |
AutoCAD çizim programının tanıtımı |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
11 |
AutoCAD çizim programının tanıtımı |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
12 |
AutoCAD ile görünüş uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
13 |
AutoCAD ile kesit görünüş uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
AutoCAD ile izometrik izdüşüm uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
AutoCAD ile izometrik izdüşüm uygulamaları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönemsonu sınavı |
|
Bilgisayarla çizim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
1 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
2 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
2 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
2 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|