Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Mühendisliğine Girirş

Dersin Kodu : MMD105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT ANIL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, mesleği ile ilgili tüm konularda ön bilgi edinir
Öğrenci meslek disiplinine sahip olur
Maden Mühendisliğinin misyon ve vizyonunu kavrar
Maden Mühendisliğinin hangi disiplinlerle ilgili olduğunu bilir
Maden Mühendisliğinin içeriğini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden mühendisliği konularına giriş yapılır. Yer altı, Yerüstü Madenciliği konusunda bilgi verir, kazı, nakliyat, ihraç, su atımı ve mesleğin her dönemindeki havalandırma-emniyet işlemleri, önemli yerüstü tesisleri anlatılmakta, Maden işletmesi idaresi hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin İçeriği : Kısa tarihçesi sektöründe madencilik ve Türk madencilik, Türkiye´de madencilik kuruluşları / Ana üretim yöntemleri ve maden işleme, maden makineleri / Ekonomik ve teknik kullanılan nedenlerle diğer disiplinlerle / Kronolojik tarihi ile ilişkisi maden mühendisliği / Yeri madencilik / Kapsam özellikleri maden işleme, iyi bilinen maden işleme yöntemleri / Madencilik ve çevre / maden ve bitki fizibilite Güncel hukuk devleti / Etkilenen faktörler istismar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Madenciliğin tarifi Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
2 Maden İşletmeciliğinin ana işlemleri Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
3 Maden mühendisinin ana görevleri Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
4 Madencilik tarihçesi Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
5 Türkiye Madencilik Çalışmaları Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
6 Madenlerde Arama ve Değerlendirme Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
7 Madenlerde Hazırlık Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
8 Maden İşletme Metodları Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
9 Ulaşım-İhraç-Su atımı Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
10 Havalandırma-Emniyet-Yeryüzü Tesisleri Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
11 Cevher Hazırlama Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
12 Maden İdaresi Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
13 Kanuni Tüzükler Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu
14 Kanuni Tüzükler Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cemal BİRÖN,1986. Maden Mühendisliğine Giriş, İSTANBUL
 Thomas, L.J., “An Introduction to Mining”, Sydney, 1973
 Hartman, H.L., “Introductory Mining Engineering”, John Wiley & Sons, 1987 Hartman, H.L. (Ed.), “SME Mining Engineering Handbook”, 2nd Edition, Vol:1-2, Colorado, 1992
 Aytekin, Y., “Maden Mühendisliğine Giriş”, Dokuz Eylül University, Izmir, 1992
Diğer Kaynaklar   Stout, K.S., “Mining Methods & Equipment”, McGraw Hill Inc., 1980 5.Weiss, N. L., “SME Mineral Processing Handbook”, Vol.1 and 2, SME; AIME; 1985


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 6 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 2
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 2
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 2
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 4
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 3 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4