|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çok değişik problemleri çözebilme yeteneği geliştirir. Aynı problemi farklı yollardan çözerek farklı bakış açısı ve düşünce kabiliyeti gösterir. Bir problem bir çok kavram içerdiği zaman, bir sistematik plan yapmanın gerekliliğini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD101 Matematik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve modern fizikteki temel konuları kapsamaktadır. Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. Ayrıca gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktadır. Verilen problemleri , fiziğin temel prensip ve kavramlarnı anlamadan çözmenin mümkün olmadığını öğrencilere anlatarak, konuları doğru olarak algılamanın ve anlamanın önemini vurgulamak. Bunun yanı sıra öğrencilerimize fiziği sevdirmek için, fiziğin mühendislik bilim dalı üzerindeki rolünü pratik örneklerle gösterilmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ölçme kavramı, vektör işlemleri, İş ve Enerji kavramları, hareket tipleri ve kavramları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte amfileri ve bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve Ölçme |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
2 |
Tek Boyutta Hareket |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
3 |
Vektörler |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
4 |
İki Boyutta Hareket |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
5 |
Hareket Kanunları |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
6 |
Dairesel Hareket |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
7 |
İş ve Enerji |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
8 |
Potansiyel Enerji |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
9 |
Enerjinin Korunumu |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
10 |
Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
11 |
Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
12 |
Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, Ödev |
|
13 |
Statik Denge ve Esneklik |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
14 |
Statik Denge ve Esneklik |
Ders notu, ilgili linkler |
Konu anlatımı ve Problem Çözümü, |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Raymond A Serway ve Robert J. Beichner. Çeviri Editörü Prof.Dr.Kemal Çolakoğlu. Fen ve Mühendislik için Fizik 1.Palme Yayıncılık, Ankara, 2007.
Prof.Dr.Cengiz Yalçın ve Prof.Dr.Ordal Demokan, 2006. Temel Fizik I.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
4 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
2 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
2 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
1 |
13 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|