Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Uygulama |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS Prof.Dr. ÖMER GEZEREL Prof.Dr. SİNAN ETİ Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. ALİ KÜDEN Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilmesi Meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi ve güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilmesi Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi ve güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilmesi Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi ve güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bahçe bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili teknik konular hakkında bilgi sahibi olunması ve teknik konularda arazi ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meyve, Sebze, Bağ ve Süs Bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilmesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümü Laboratuvar ve Uygulama Alanlalrı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bahçe bitkileri bölümü hakkında genel bilgi verilmesi |
Bölümle ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
2 |
Arazi hakkında genel bilgiler verilerek arazinin bölümlerinin tanıtılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
3 |
Arazide ılıman iklim meyvelerinin tanıtılması ve güz döneminde ilişkin uygulamaların gösterilerek yapılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
4 |
Arazide turunçgil ve subtropik meyvelerin tanıtılması ve güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilerek yapılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
5 |
Arazide sebzecilik bölümünün tanıtılması ve güz döneminde yetişen sebzelerin tanıtılarak güz dönemine ilişkin uygulamaların gösterilerek yapılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
6 |
Arazide bağcılık bölümünün tanıtılması ve döneme ilişkin uygulamaların gösterilerek yapılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
7 |
Süs bitkileri bölümünün tanıtılması ve güz döneminde yetişen süs bitkilerinin tanıtılarak döneme ilişkin uygulamaların gösterilerek yapılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
8 |
Sitoloji ve histoloji laboratuarlarının tanıtılması. Mikroskoplar hakkında bilgi verilmesi ve mikroskop kullanımının uygulamalı olarak anlatılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
9 |
Doku kültürü laboratuarının tanıtılması. Labaoratuvarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
10 |
Fizyoloji laboratuarının tanıtılması. Laboratuarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatılması. |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
11 |
Pomoloji laboratuarının tanıtılması. Laboratuarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatılması. |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
12 |
Moleküler genetik laboratuarının tanıtılması. Laboratuarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatılması. |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
13 |
Derim sonrası fizyolojisi laboratuarının tanıtılması. Laboratuarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatıl |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
14 |
Bölümde bulunan iklim odalarının çalışma prensiplerinin ve kullanım alanlarının anlatılması |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
15 |
Fizyoloji laboratuarının tanıtılması. Laboratuarda bulunan cihazların çalışma prensiplerinin ve kullanımının uygulamalı olarak anlatılması. |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Bıgüne kadar anlatılanlarla ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
3 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|