|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Entomoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP209 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri bilir Böceklerin anatomisini ve fizyolojisini bilir Böceklerin üreme, gelişme ve duyu organlarını bilir Böcek popülasyonlarını etkiliyen ekolojik faktörleri bilir Böceklerle temel savaşım yöntemlerini bilir Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir Böcekleri Akraba sınıflarından ayıran özellikleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin, Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji üreme ve gelişmeleri ve böceklerle savaşımını hakkında temel bilgileri öğretmek dersin amaçları arasındadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal üretimde önemli üretim kayıplarından birisi olan böceklerin, benzer canlılarla olan ortak özellikleri, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, ekolojileri, yaşam alanlar, sınıflandırılmaları ve savaşımlarının konusu dersin içeriğidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri ve Bitki Koruma Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
2 |
Böceklerin vücut duvarı ve yapısı |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
3 |
Böceklerde Baş ve uzantıları |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
4 |
Thorax, Abdomen ve uzantıları |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
5 |
Böceklerin Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
6 |
Böcek dolaşım, solunum, ve üreme sistemleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
7 |
Sinir sistemi ve duygu organları |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
8 |
Böceklerin üreme şekilleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
yazılı sınav |
|
10 |
Böceklerde gelişme ve tipleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
11 |
Böcek ekolojisi |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
12 |
Böcekler ile Kültürel, fiziksel savaşım (Temel kavramlar) |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması |
Powerpoint sunumları ile görsel sunum |
|
13 |
Böcekler ile Biyolojik ve Kimyasal Savaşım (Temel Kavramlar), ev ödevlerinin hazırlanması tartışılması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin hazırlanması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
14 |
Entegre Mücadele Kavramı (IPM), ev ödevlerinin hazırlanması tartışılması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin hazırlanması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
15 |
Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri ve ve ödevlerinin sunulması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin powerpoin sunsu olarak sunulması |
Visual presentation with powerpoint presentations |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kansu (2005)’nun genel Entomoloji kitabı temel alınarak değişik kaynaklardan hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş power point sunusu
Kansu, İ. A., 2005. Genel Entomoloji. 425s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Gillott C., 2005. Entomology. Third edition Springer, 830s.
Pedigo, L. P., Rice R.E., 2006. Entomology and pest management. Fifth Edition. Pearson, Prentice Hall, 749s.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
2 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
0 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
3 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
5 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
3 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
0 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|