Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Entomoloji

Dersin Kodu : BBP209

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERDAR SATAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri bilir
Böceklerin anatomisini ve fizyolojisini bilir
Böceklerin üreme, gelişme ve duyu organlarını bilir
Böcek popülasyonlarını etkiliyen ekolojik faktörleri bilir
Böceklerle temel savaşım yöntemlerini bilir
Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir
Böcekleri Akraba sınıflarından ayıran özellikleri bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin, Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji üreme ve gelişmeleri ve böceklerle savaşımını hakkında temel bilgileri öğretmek dersin amaçları arasındadır.

Dersin İçeriği : Tarımsal üretimde önemli üretim kayıplarından birisi olan böceklerin, benzer canlılarla olan ortak özellikleri, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, ekolojileri, yaşam alanlar, sınıflandırılmaları ve savaşımlarının konusu dersin içeriğidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bahçe Bitkileri ve Bitki Koruma Bölüm derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
2 Böceklerin vücut duvarı ve yapısı İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
3 Böceklerde Baş ve uzantıları İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
4 Thorax, Abdomen ve uzantıları İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Visual presentation with powerpoint presentations
5 Böceklerin Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Visual presentation with powerpoint presentations
6 Böcek dolaşım, solunum, ve üreme sistemleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
7 Sinir sistemi ve duygu organları İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
8 Böceklerin üreme şekilleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
9 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak yazılı sınav
10 Böceklerde gelişme ve tipleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Visual presentation with powerpoint presentations
11 Böcek ekolojisi İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
12 Böcekler ile Kültürel, fiziksel savaşım (Temel kavramlar) İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması Powerpoint sunumları ile görsel sunum
13 Böcekler ile Biyolojik ve Kimyasal Savaşım (Temel Kavramlar), ev ödevlerinin hazırlanması tartışılması İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin hazırlanması Visual presentation with powerpoint presentations
14 Entegre Mücadele Kavramı (IPM), ev ödevlerinin hazırlanması tartışılması İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin hazırlanması Visual presentation with powerpoint presentations
15 Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri ve ve ödevlerinin sunulması İlgili Ders Notlarındaki Bilgilerin okunması, ev ödevlerinin powerpoin sunsu olarak sunulması Visual presentation with powerpoint presentations
16/17 Final sınavı Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kansu (2005)’nun genel Entomoloji kitabı temel alınarak değişik kaynaklardan hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş power point sunusu
 Kansu, İ. A., 2005. Genel Entomoloji. 425s.
Diğer Kaynaklar  Gillott C., 2005. Entomology. Third edition Springer, 830s.
 Pedigo, L. P., Rice R.E., 2006. Entomology and pest management. Fifth Edition. Pearson, Prentice Hall, 749s.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 5
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 2
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 0
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 3
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 3
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 0
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 0
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 5
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 3
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 2
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 2
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 3
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 0
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3