|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkilerde Çoğaltma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bitkilerde çoğaltma yöntemlerindeki temel kavramları bilir. 2) Bitkilerde çoğaltma yöntemlerini öğrenir. 3) Bahçe Bitkilerinde özellikle meyvecilikte fidan üretiminde temel ilkeler, tohum, anaç, aşı konularını kavrar. 4) Bitkilerin çoğaltılmasında kullanılan hormonları bilir. 5) Teorik bilgiyi pratiğe nasıl aktaracağı üzerinde tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kalite ve kantite bakımından daha iyi, stres koşullarına dayanıklı bitki çoğaltımı ve çoğaltmada uygun yöntem ve değerlendirme tekniklerinin kullanılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bahçe Bitkilerinde özellikle meyvecilikte fidan üretiminde temel ilkeler, tohum, anaç, konuları ele alınmaktadır. Tohumlarda canlılık ve çimlendirme testleri, anaçların çelikle üretimi, fidan üretiminde aşı çeşitleri ve farklı aşılama teknikleri üzerinde durulmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri ve uygulama alanları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerde çoğaltma yöntemlerine giriş. |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
2 |
Eşeyli ve Eşeysiz (vegetatif) Çoğaltma: |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
3 |
Tohumların Dinlenme Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Tohumlarda çimlendirme teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Çimlenmeyi Uyartıcı ve Hızlandırıcı Yöntemler |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
Çelikle çoğaltma |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
Ara sınav |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
8 |
Daldırma ile çoğaltma ve daldırma tipleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Aşı ve aşı çeşitleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Çeşitli Meyve Türleri AnaçlarıAnaçları
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Generatif ve Vegetatif Anaçlar |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
15 |
Uygulama |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Meyve Ağaçları Yetiştirme Tekniği, Muhsin Yılmaz. Tarımsal Enerji ve Mekanizasyon Araştırma ve Eğitim Vakfı Yayınları, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
1 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
3 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
0 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 121 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|