|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Fizyojojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. AYZİN KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bitki fizyolojisi kavramını tanımlar ve tarımsal önemini açıklar. 2. Bitki fizyolojisinin temel prensiplerini öğrenir ve uygulama alanında kullanır. 3. Bitki fizyolojisi öğretim programının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 4.Bitki fizyolojisinin diğer canlı fizyolojileriyle benzerlik ve farklılıklarını yorumlar. 5. Bitki fizyolojisi alanında deneysel becerilerini geliştirir. 6. Bitki fizyolojisi üzerine dünyadaki gelişmeleri izler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders kapsamında, bitki fizyolojisinin tanımı ve tarımsal yönden önemi, temel prensipleri incelenmektedir. Bitki yapısı ve organizasyonu, bitkilerde besin elementlerinin önemi, gerekliliği, bitkilerde taşınma gibi konular ele alınmaktadır. Bitkide solunum, fotosentez ve fotosolunum gibi konular detaylı bir şekilde tartışılmaktadır. Ayrıca lipid metabolizması ve bitkilerde büyüme ve gelişme konuları da anlatılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders bitki fizyolojisinin temel prensiplerini ve bitkilerdeki solunum,dinlenme, fotosentez, terleme ve maddelerin taşınımı gibi genel fizyolojik olayları kapsamaktadır. Bununla birlikte tohumun yapısı, çimlenme, kök ve köklerin işlevleri gibi konularıda tartışılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cukurova ünicersitesi Ziraat fakültesi derslikleri ile uygulama alanları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki fizyolojisine giriş ve genel fizyolojik olayların tanımlanması |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Tohumun yapısı ve çimlenme |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Kökler ve işlevleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Büyümeyi düzenleyici maddeler, metabolizması ve işlevleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Bitkilerde çiçek tomurcuğu fizyolojisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Bitkilerde su alımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Bitkilerde mineral maddeler ve işlevleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Bitkilerde suyun, mineral tuzların ve organik bileşiklerin taşınması
|
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Amino asitler ve proteinler |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Enzimler ve işlevleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Bitkilerde terleme (Transpirasyon) |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Bitkilerde fotosentez olayı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Bitkilerde solunum olayı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Bitkilerde dinlenme fizyolojisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bitki Fizyolojisi Ders Notu
Bitki Fizyolojisi Taiz&Zeiger Palme Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
3 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
4 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
3 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
4 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 103 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|