|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Temel İstatistik Analiz yöntemlerini ve analiz sonuçlarının yorumlanmasını bilir. 2) Analiz ve sentez yapma yöntemlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BBP106 İstatistik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere temel istatistik bilgisi kazandırarak, istatistiğin önemini ve değerini kavramalarını sağlamak, çeşitli istatistik analizleri yapabilme yeteneği kazandırarak hangi analizin hangi amaç doğrultusunda yapılabileceği konusunda karar verebilme yeteneklerini geliştirmek, öğrencilerin mezun olduktan sonra bahçe denemelerinde elde edilen verileri derste öğrendikleri istatistik yöntemleri kullanarak kolaylıkla analiz yapmalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, İstatistik analiz yöntemlerini ve sonuçların yorumlanmasını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıfta |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İstatistik Kavramlar ve Notasyonlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
2 |
Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
3 |
Yer Ölçüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
4 |
Dağılış Ölçüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
5 |
Kesikli Olasılık Dağılışları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
6 |
Normal Dağılış |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
7 |
Standart Normal Dağılış |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
8 |
Güven Aralıkları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
9 |
Ara sınav |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
|
10 |
Hipotez testleri ve hata tipleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
11 |
Ortalamalar ve oranlarla ilgili hipotez testleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
12 |
Khi-kare analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
13 |
Regresyon analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
14 |
Korelasyon analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Ders kitabındaki ilgili konular |
1 saat ders; 1 saat soru çözümü |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldız, N. ve Bircan, H. 1995. İstatistik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Akar, M. ve Şahinler, S. 1993. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 74
Kayaalp, G.T. ve Çankaya, S. 2008. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 258.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
3 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
0 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
0 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
0 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
5 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
5 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|