|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce I |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP119 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personal and family information) Can exchange information on familiar and routine matters Can understand the main points of a text related to everyday life Can produce simple connected text on topics of personal interest Can describe his/her background in simple terms Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans Can deal with situations in an area where the language is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BBP119 İngilizce I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu…, şu…., saat kaç?
Kim…? Ne…? Nerede…?
Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları; at, on, in.
Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, …,), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik,
Sahiplik, Kaç tane…?, Ne kadar…?, çok, az, bir kaç tane,
Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında.
Teklifte bulunma; ….lim, …..lım (gidelim, izleyelim).
Yardım isteme; …ebilirmisin? (kapıyı açabilir misin?).
Öneride bulunma; …. ister misin?
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
2 |
Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
3 |
Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
4 |
Talking about a holiday- a, an, any, some |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
5 |
Talking about possessions-have/has got |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
6 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
7 |
Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
8 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
9 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
10 |
Midterm test (visa) |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
11 |
Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
12 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
13 |
Past simple irregular verbs |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
14 |
Interviewing your partner and writing an article |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
15 |
Repetition |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
16/17 |
Final Exam |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
College English by Dr. Muhittin Ersungur
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
1 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
1 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
1 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
1 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
1 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
1 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
1 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
1 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
1 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
1 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
1 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|