|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MÜGE KANTAR DAVRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomiyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Ekonominin temel sorunu olan kaynakların etkin kullanımına yönelik ilkeleri açıklayabilir. Arz-talep, piyasa yapısı, fiyat oluşumu ve bunlar üzerinde etkili faktörleri yorumlayabilir. Makro ekonomik değişkenler ile aralarındaki ilişkileri tartışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonominin temel kavramlarını ve sorunlarını, ekonomik sistemleri ve ekonominin ilgilendiği temel konuları inceleyerek mikro ve makro ekonomi düzeyinde bilgi birikimi sağlamak; bu bilgilere bağlı olarak tarım ekonomisi disiplinindeki ekonomi içerikli derslere temel hazırlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, piyasa çeşitleri, fiyat oluşumu, tüketici davranışları teorisi, üretim teorisi, bölüşüm teorisi, milli gelir, istihdam, para ve banka, dış ticaret. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi İle İlgili Temel Bilgiler (sorunlar, ekonomik sistemler, doktrinler) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (İhtiyaç, mal ve hizmet, kıymet, fayda) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (Üretim faktörleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
Piyasa Çeşitleri (piyasa kavramı, tam rekabet piyasası, diğer piyasa çeşitleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
Fiyatın Oluşumu (talep) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
Fiyatın Oluşumu (arz) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
Fiyatın Oluşumu (esneklik, fiyat oluşumu, tarımda periyodik fiyat hareketleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
Tüketici Davranışları Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
Üretim Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
10 |
Bölüşüm Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
11 |
Ara Sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
12 |
Milli Gelir ve İstihdam |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Para ve Banka |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
14 |
Dış Ticaret, Ekonomik Büyüme, Kalkınma |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Temel Ekonomi (Prof.Dr. Hakkı İnan)
Mikroekonomiye Giriş (Prof.Dr. Tümay ERTEK)
Genel Ekonomi (Prof.Dr. Kenan ÇELİK)
- Genel Ekonomi (Prof.Dr. M.Asım ÇUBUKÇU)
- Genel Ekonomi (Prof.Dr. Yaşar GÜRGEN)
- Ekonomi (Prof.Dr. Selahattin ERAKTAN, Prof.Dr. A.Fethi AÇIL)
Ekonomiye Giriş (Prof. Dr. Tevfik PEKİN)
İktisada Giriş (Alkin E., Yıldırım, K., Özer, M.)
Mikro Ekonomi (Prof.Dr. Zeynel Dinler)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
0 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
0 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
0 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
0 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
4 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
1 |
15 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|