|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayı kümelerini bilir, fonksiyonları ve özelliklerini bilir Bir fonksiyonun limiti kavramını anlar ve limit alabilir Süreklilik kavramını anlar Türev alabilir Türevin değişik alanlardaki uygulamalarını yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fonksiyon, limit, süreklilik ve Türevin temel özelliklerini kavramak bunları fonksiyonların grafiklerini çizmede yaklaşık hesap yapmada ve problem çözmede kullanmak. Ayrıca öğrencileri analitik düşünme konusunda eğitmek ve ileride kendi ilgilendiği konularla ilgili problemleri çözmek için kuracakları modeller için çözüm yöntemlerini öğretmektir. Analiz insan aklının en büyük başarılarından biri olarak düşünülen heyecan verici bir konudur. Umudumuz, öğrencilerinde analizi sadece kullanışı ile değil onun iç güzelliği ile de keşfetmesidir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Gerçel sayılar, Fonksiyonlar, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayılar, Rasyonel ve Gerçel Sayılar Sayı Ekseni |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Aralıklar , Sıralama ve Eşitsizlikler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Mutlak değer ve Mutlak değerli eşitsizlikler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Trigonometrik fonksiyonlar |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
yazılı sınav |
|
9 |
Yanlı limitler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Sonsuz ve sonsuzda limtler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Süreklilik kavramı ve Sürekli fonksiyonlara örnekler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Süreklilik ile ilgili bazı teoremler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Süreksizlik tipleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Süreklilik ile ilgili problem çözme |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Alıştırmalar |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Analize Giriş CiltI, Yazarlar: Prof.Dr. Fikri Akdeniz, Prof.Dr. Yusuf Ünlü, Prof.Dr. Doğan Dönmez
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
1 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
0 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
0 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
0 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
0 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
0 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
0 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|