|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Temel mekanik konularının tanımlar. 2.Ziraat mühendisliği amaçları doğrultusunda kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve modern fizikteki temel konuları kapsamaktadır. Bütün doğa bilimlerinin ana kaynağı fiziktir. Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. Ayrıca Gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Verilen problemleri, Fiziğin temel prensip ve kavramları anlamadan çözmenin mümkün olmadığını öğrencilere anlatarak, konuları doğru olarak algılamanın ve anlamanın önemini vurgulamaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerimize fiziği sevdirmek için, fiziğin mühendislik bilim dalı üzerindeki rolünü pratik örneklerle gösterilmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve Ölçme Bir Boyutta Hareket Vektörler İki Boyutlu Hareket Hareket Kanunları Dairesel Hareket İş ve Enerji Potansiyel Enerji Enerjinin Korunumu Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar Sabit bir Eksen Etrafında bir Katı Cisimlerin Dönme Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum Statik Denge Elastikiyet. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ziraat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve ölçme, Boyut analizi, birim sistemleri, birim çevirme. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Fiziksel nicelikler (skaler, vektörel) ve özellikleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Bir boyutta hareket, Hız (ortalama hız, ani hız), İvme (ortalama ivme, ani ivme), uygulama. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Tek boyutta sabit ivmeli hareket, Serbest düşen cisimler, uygulama. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
İki boyutta hareket (yer değiştirme, hız ve ivme vektörleri), İki boyutta sabit ivmeli hareket. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Eğik atış hareketi ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme, yüksek hızlarda bağıl hareket |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Ara Sınav |
|
9 |
Hareket kanunları, Kuvvet kavramı, Newton kanunları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
İş ve enerji. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
İş ve kinetik enerji. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
İş ve kinetik enerji, |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Momentum ve sistemlerin hareketi. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Momentum ve sistemlerin hareketi. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Yıl Sonu Sınavı |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove.
McGraw Hill, Inc.,1993
Fizik İlkeleri, F. J. Bueche, D. A. Jerde Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu,
Palme yayıncılık
Fen ve Müh. İçin Fizik I R.A. Serway Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu,
Palme yayıncılık.
Fen Bilimcileri&Müh. İçin Fizik Giancoli Çeviri Editörü Gülsen Önengüt,
Akademi yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
3 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
2 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
0 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
0 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
0 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
4 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
4 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
3 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|