Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Botanik

Dersin Kodu : BBP101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler Bitki hücresi,bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler Sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim doku, salgı doku Vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak Generatif organları, çiçek, meyve, tohum

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ziraatteki temel bitki yapısını öğrenerek yetiştiricilikte kullanmak

Dersin İçeriği : Temel bitki bilimine giriş, bitki hücresi, bitkisel dokular, ,organografi (kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve, tohum)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Botaniğe giriş ve alt dalları, basit biyokimyasal bileşikler karbonhidratla ve yağlar)
2 Basit biyokimyasal bileşikler (proteinler, enzimler ve nükleik asitler)
3 Bitki Hücre bilimi(Sitoloji)’ne giriş, hücrelerin kısımları, kimyasal yapısı ve hücre membranı
4 Sitoplazma yapısı ve organelleri, mikrofilamentler, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi lizozom
5 Sitoplazma organelleri; Plastitler, mitokondri, peroksizom
6 Nükleus, hücre çevrimi, mitoz, mayoz,
7 Sitoplazma hareketleri, vakuol, hücre çeperi ve hücrelerarası ilişkiler
8 Ara sınav
9 Doku bilimi (histoloji) ye giriş, dokuların sınıflandırılması, meristematik dokular
10 Bölünmez dokular (parankima, koruyucu doku, iletim doku, destek doku, salgı doku)
11 Kökün morfolojik ve anatomik yapısı, bitkilerde kök çeşitleri tek ve çok yıllık kökün anatomik ayısının karşılaştırması
12 Gövdenin morfolojik ve anatomik yapısı, dallanma tipleri, tek ve çok yıllık bitkilerin gövde anatomisinin karşılaştırması
13 Yaprak dizilişleri,yaprak damarlanması, yaprağın anatomik yapısının sınıflandırılması, yaprağın transpirasyonda ve fotosendezdeki önemi
14 Çiçek, eşeylilik dağılımı,çiçeğin kısımları, ovaryum durumları, plesantalanma,çiçek diagramları, üreme
15 Meyve ve tohum
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman, Y. , 2001., Botanik. 775 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 4 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 4
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 4
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 4
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 5
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 3
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 4
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 3
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 4
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 5
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 5
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 4
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4