|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 486 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
IKY kavram ve esaslarını tanımlar IKY birimini stratejik bakış ile açıklar İş analizi ve tasarımını açıklar Oryantasyon, personel eğitimi ve kariyer planlamasını açıklar Performans değerleme ve iş değerlemeyi tanımlar ve yöntemlerini açıklar İş sağlığı ve güvenliğini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere temel insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarını öğretmek ve işletme yönetiminin temel alt yapısını oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İş Analizi ve Tasarımı, İnsan Kaynakları Planlaması, İş Başvurularının Toplanması ve Personel Seçimi, İşe Alıştırma ve Personel Eğitimi, Kariyer Planlaması, Performans Değerleme, İş Değerlemesi, Ücret Yönetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte ders yapılacaktır.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: İnsan Kaynakları Yönetimi Hakkında Temel Kavramlar ve Bilgiler |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 1) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
2 |
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 2) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
3 |
İş Analizi ve Tasarımı |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 3) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
4 |
İnsan Kaynakları Planlaması |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 4) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
5 |
İş Başvurularının Toplanması ve Personel Seçimi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 5) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
6 |
İşe Alıştırma ve Personel Eğitimi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 6) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
7 |
Kariyer Planlaması |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 7) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Performans Değerleme |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 8) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
10 |
İş Değerlemesi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 9) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
11 |
Ücret Yönetimi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 10) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
12 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 11) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
13 |
İşçi-İşveren İlişkileri Yönetimi |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı (Bölüm 12) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
14 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Öğrenciler sunumlarını anlatacaklardır. |
|
15 |
Genel değerledirme |
Konulara çalışılması |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnsan Kaynakları Yönetimi: Stratejik Bir Yaklaşım. Özgen, Hüseyin ve Yalçın, Azmi. Nobel Kitabevi, Adana, 2010.
Türkiye’de İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları, Danışman, Ali. Nobel Kitabevi, Adana, 2008.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
0 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
0 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
0 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
4 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
3 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|