Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Vergi Sistemi |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 491 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SONERYAKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelir vergisinin kapsamını açıklar ve her bir gelir unsuru itibariyle vergiye tabi matrahı tespit eder Kurumlar vergisinin konusu, mükellefi ve matrahı açıklar ve gelir vergisi ile karşılaştırır Katma Değer Vergisinin temel kavramları ve vergilendirme usulünü açıklar Özel Tüketim Vergisinin kapsamı ve işleyişini değerlendirir Diğer harcama ve servet vergilerinin işleyişini ve özelliklerini ayırt edebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere Türk Vergi Sisteminde yer alan gelir, harcama ve servet vergilerinin işleyişini ortaya koyarak pratikte karşılaşılabilecek sorunları hukuk metodolojisine uygun muhakeme gücüne dayalı olarak çözümleme becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini; 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu kapsamında gelirin tanımı, gelir vergisinde mükellefiyet, gelirin unsurları ve vergilendirme rejimleri, gelirin toplanması, beyan ve ödeme konuları ve Harcamalar ve servet üzerinden alınan vergiler ile Kurumlar vergisinden oluşmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenen derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelir Kavramı, Vergilendirilebilir gelir kavramı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
2 |
Gelir Üzerinden alınan vergiler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
3 |
Gelir Üzerinden alınan vergiler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
4 |
Gelir Üzerinden alınan vergiler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
5 |
Gelir Üzerinden alınan vergiler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
6 |
Harcamalar üzerinden alınan vergilerin genel görünümü |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
7 |
Harcamalar üzerinden alınan vergiler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Harcama vergileri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
10 |
Servet vergileri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
11 |
Servet vergileri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
12 |
Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergilerin değerlendirilmesi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
13 |
Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergilerin değerlendirilmesi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
14 |
Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergilerin değerlendirilmesi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
15 |
Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergilerin değerlendirilmesi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
2 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
4 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|