|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Şehir Ve Bölge Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 457 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bölge kavramı ve bölge tanımının geçirdiği değişim sürecini analiz eder Bölge planlama, bölgesel kalkınmaya yönelik teorik yaklaşımlar ve izlenen politikaları anlar Üretim sektörlerinin tarihsel gelişimini analiz eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kentsel ve bölgesel iktisat analizlerini, kentsel sistem, kentsel desenler, kentsel ekonomi ve Türkiye’deki kentlerin yapılarının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yeni Kentsel ve Bölgesel İktisada ilişkin mevcut güncel sorunların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kentsel ve Bölgesel İktisada Giriş |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım |
|
2 |
Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım |
|
3 |
Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Bölgesel Hedefler ve Politikalar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Bölgesel Hedefler ve Politikalar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
|
|
6 |
Kentsel ve Bölgesel İktisada İlişkin Tarihi Görüşler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Kentsel ve Bölgesel İktisada İlişkin Tarihi Görüşler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Mid-term |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Neoklasik Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Alternatif Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Öğrenme, Bilgi ve Şehirler-Bazı Teoriler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Türkiye’de Kentsel Sorunlar, Programlar ve Planlama |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Türkiye’de Kentsel Sorunlar, Programlar ve Planlama |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Kentsel yoksulluk |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Haftası |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ILDIRAR, M (2004)-Bölgesel Kalkınma ve Gelişme Stratejileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ISBN : 9755916997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
2 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
3 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
3 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|