Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Şehir Ve Bölge Ekonomisi

Dersin Kodu : EC 457

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bölge kavramı ve bölge tanımının geçirdiği değişim sürecini analiz eder
Bölge planlama, bölgesel kalkınmaya yönelik teorik yaklaşımlar ve izlenen politikaları anlar
Üretim sektörlerinin tarihsel gelişimini analiz eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kentsel ve bölgesel iktisat analizlerini, kentsel sistem, kentsel desenler, kentsel ekonomi ve Türkiye’deki kentlerin yapılarının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere sunmak.

Dersin İçeriği : Yeni Kentsel ve Bölgesel İktisada ilişkin mevcut güncel sorunların incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kentsel ve Bölgesel İktisada Giriş Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım
2 Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım
3 Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
4 Bölgesel Hedefler ve Politikalar Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
5 Bölgesel Hedefler ve Politikalar Öğrenci ders kitabını okuyacak
6 Kentsel ve Bölgesel İktisada İlişkin Tarihi Görüşler Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
7 Kentsel ve Bölgesel İktisada İlişkin Tarihi Görüşler Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
8 Mid-term sınava hazırlık yazılı sınav
9 Neoklasik Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
10 Alternatif Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
11 Öğrenme, Bilgi ve Şehirler-Bazı Teoriler Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
12 Türkiye’de Kentsel Sorunlar, Programlar ve Planlama Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
13 Türkiye’de Kentsel Sorunlar, Programlar ve Planlama Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
14 Kentsel yoksulluk Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
15 Genel Değerlendirme Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz Anlatım, Problem Çözme
16/17 Final Haftası sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ILDIRAR, M (2004)-Bölgesel Kalkınma ve Gelişme Stratejileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ISBN : 9755916997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 2
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 1
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 3
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 3
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 3
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 5
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 3
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 4
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 5
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 5
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 5
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 2
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 3
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 3
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4