Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İktisat Politikası

Dersin Kodu : EC 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları karşılaştırma.
İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlama.
Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonomik büyümenin kısa dönem dalgalanmaları ve uzun dönem trendi, işsizlik, enflasyon ve kamu ve dış açıklarla ilgili temel makroekonomik yaklaşımları tanıtmak, iktisat politikası amaçlarını ve bu amaçlara uygun iktisat politikası araçlarını tanımlamak.

Dersin İçeriği : İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaçları ve hedefleri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri, iktisat politikasına alternatif yaklaşımlar; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik,Yeni Keynesyen.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomi Politikalarının temel ilke ve kavramlarını tanımlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
2 Ekonomik sistemi oluşturan aktörleri ve iktisadi fonksiyonlarını sınıflandırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
3 Ekonomide devletin olumlu ve olumsuz rolünü tartışır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
4 Ekonomi politikası uygulamayı gerektiren durumları teşhis eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
5 Ekonomi politikasına ilişkin amaç ve araçları tespit eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
6 Geleneksel ve çağdaş ekollerin politik önerilerini sınıflandırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
7 Geleneksel ve çağdaş ekonomik kurumların işleyişini karşılaştırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
8 Arasınav Sınava hazırlık yazılı sınav
9 Ekonomi politikalarının ekonomik birimler ve reel sektör ile olan ilişkilerini yorumlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
10 Uygulanan politikaların kural ve ölçütlere uygunluğunu değerlendirir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
11 Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
12 Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
13 Ekonomi politikaları ile işletme kararlarını uyumlaştırarak harmonize eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
14 Ekonomideki reel göstergeleri yorumlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
15 Türkiye´de uygulanan ekonomi politikaları ve sonuçlarını tartışır. Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Vural SAVAŞ, Politik İktisat, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.. 2. Mahfi EĞİLMEZ-Ercan KUMCU, Ekonomi Politikası, Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2004.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 3
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 4
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 2
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 3
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 3
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 2
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 1
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 5
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 3
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 3
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 5
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 3
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 5
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 1
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5