|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisat Politikası |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları karşılaştırma. İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlama. Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomik büyümenin kısa dönem dalgalanmaları ve uzun dönem trendi, işsizlik, enflasyon ve kamu ve dış açıklarla ilgili temel makroekonomik yaklaşımları tanıtmak, iktisat politikası amaçlarını ve bu amaçlara uygun iktisat politikası araçlarını tanımlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaçları ve hedefleri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri, iktisat politikasına alternatif yaklaşımlar; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik,Yeni Keynesyen. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi Politikalarının temel ilke ve kavramlarını tanımlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
2 |
Ekonomik sistemi oluşturan aktörleri ve iktisadi fonksiyonlarını sınıflandırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
3 |
Ekonomide devletin olumlu ve olumsuz rolünü tartışır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Ekonomi politikası uygulamayı gerektiren durumları teşhis eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Ekonomi politikasına ilişkin amaç ve araçları tespit eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Geleneksel ve çağdaş ekollerin politik önerilerini sınıflandırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Geleneksel ve çağdaş ekonomik kurumların işleyişini karşılaştırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Ekonomi politikalarının ekonomik birimler ve reel sektör ile olan ilişkilerini yorumlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Uygulanan politikaların kural ve ölçütlere uygunluğunu değerlendirir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Ekonomi politikaları ile işletme kararlarını uyumlaştırarak harmonize eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Ekonomideki reel göstergeleri yorumlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Türkiye´de uygulanan ekonomi politikaları ve sonuçlarını tartışır. |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Vural SAVAŞ, Politik İktisat, Beta Yayınları, İstanbul, 2002..
2. Mahfi EĞİLMEZ-Ercan KUMCU, Ekonomi Politikası, Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2004.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
2 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
3 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
5 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|