|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliyet Muhasebesi I |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 363 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maliyet muhasebesinin anlamını, muhasebe bilgi sistemi içindeki yerini ve önemini açıklar Hasılat, gelir, kar gibi kavramlar ile birlikte harcama, gider, zarar, maliyet kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkı bilir ve örnekler ile açıkça ortaya koyar Maliyetleri çok çeşitli açılardan sınıflandırır, hangi maliyetlerin hangi sınıfların içinde nerede yer alacağını belirler, bu sınıflandırmaların amacını ve önemini açıklar Maliyet muhasebesinin ürettiği bilgilere göre satışların maliyeti ve gelir tablosunu düzenleyebilir Maliyet muhasebesi sistemini etkileyen faktörleri tanımlar, maliyet sisteminin muhasebe bilgi sistemi içindeki yerini ve önemini açıklar Maliyet analizi yapabilir Mamullerin birim maliyetini saptar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maliyet muhasebesi ile ilgili temel ilke ve kavramları hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlk madde ve malzeme maliyetleri genel üretim maliyetleri ve türleri sipariş maliyet sistemi safha maliyet sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
blok 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel bilgiler ve kavramlar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
2 |
Gider (Maliyet) türleri ve sınıflandırılması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
3 |
İlk madde ve malzeme maliyetleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
4 |
Malzeme hareketleri-stok değerleme yöntemleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
5 |
İşçilik maliyetleri-direkt-endirekt işçilik giderlerinin belirlenmesi ücret sistemleri-işçilik giderlerinin saptanması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
6 |
Ücret sistemleri-işçilik giderlerinin saptanması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
7 |
Genel üretim Giderleri, Dağıtımı ve Muhasebe kayıtları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
8 |
Arasınav (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) |
Sınava Hazırlık |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
9 |
Genel üretim maliyetlerinin dağıtımı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
10 |
Genel üretim maliyetlerinin mamullere dağıtımı ve mamul maliyetinin saptanması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
11 |
Sipariş maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
12 |
Safha maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
13 |
Safha maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
14 |
Genel uygulama, satışların maliyeti, gelir tablosu |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
15 |
örnek soru çözümü |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) |
sınava hazırlık |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nihat KÜÇÜKSAVAŞ “Maliyet Muhasebesi”
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Muzaffer Civelek Süleyman Yükçü; Osman Altuğ; Rüstem Hacırüstemoğlu; Zeyyat Hatipoğlu; Rıfat Üstün; Nasuhi Bursal; ve Açıkoğretim Kitapları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
3 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
4 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
3 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|