Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Finansal Kurumlar

Dersin Kodu : MG 323

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel olarak finansal pazarları tanır
Sermaye pazarı araçları hakkında bilgi sahibi olur
Türev finansal araçlar hakkında genel bilgi sahibi olur
Türkiyedeki finansal kurumları tanımlar,karşılaştırır,ayırt eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, para, finansal kurumlar, finansal piyasalar ve finansal araçlar ile ilgili temel kavramları ve prensipleri sunmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.

Dersin İçeriği : Bu derste genel olarak finansal piyasaların özellikleri, finansal kurumların ve finansal araçların neler olduğu anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dekanlık tararfından belirlenecektir.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Olarak Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 1. bölümünün okunması Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
2 Finansal Araçlar Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 2. bölümünün okunması Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
3 Sermaye Pazarı Araçları- 1 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 3. bölümünün okunması-syf.31-46 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
4 Sermaye Pazarı Araçları-2 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 3. bölümünün okunması-syf.48-68 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
5 Sermaye Pazarı Araçları- 3 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 3. bölümünün okunması-syf.68-90 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
6 Sermaye Pazarı Araçları- 4 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 3. bölümünün okunması syf.90-109 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
7 Türev Finansal Araçlar Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 4. bölümünün okunması Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
8 Vize Sınavı Vize sınavı için hazırlık Vize sınavı
9  Finansal Kurumlar-1 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 5. bölümünün okunması-syf.157-189 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
10  Finansal Kurumlar-2 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 5. bölümünün okunması-syf.189-240 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
11  Finansal Kurumlar-3 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 5. bölümünün okunması-syf.240-257 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
12 Türkiye’de Para Yaratan Finansal Kurumlar Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 6. bölümünün okunması Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
13 Türkiye’de Diğer Finansal Kurumlar-1 Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 7. bölümünün okunması-syf.323-378 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
14 Türkiye’de Diğer Finansal Kurumlar Finansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 7. bölümünün okunması-syf.378-415 Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
15 Türkiye’de Diğer Finansal Kurumlar Final sFinansal Kurumlar (Prof.Dr.Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı) kitabının 7. bölümünün okunması-syf.378-415 ınavına hazırlık Reading the seventh chapter of the main book (Financial Institutions-Serpil Canbaş and Hatice Doğukanlı)
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Finansal Pazarlar-Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Serpil Canbaş, Hatice Doğukanlı
 2.Sermaye Pazarları, Cevat Sarıkamış
 3.Sermaye Piyasası Borsa Menkul Kıymetler, Muharrem Karslı
 4.Sermaye Piyasası Menkul Kıymetler ve Portföy Analizi, Mehmet Bolak
 5.Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu, İMKB Eğitim Yayınları
Diğer Kaynaklar  1.http://www.spk.gov.tr
 2. http://www.imkb.gov.tr


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 2
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 4
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 4
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 5
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 3
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 2
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 3
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 2
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 2
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 3
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 3
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 3
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 3
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 4
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 4
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 4
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4