Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 141 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERDAL YASAVUL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information
Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personel interest
Can describe his/her bacground in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the landuage is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
IN 141 İngilizce 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
English grammar, vocabulary, reading comprehension, oral production and writing skills in order to help students follow occupational English courses in next years and prepare them for learning English further after university and in professional life.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
FACULTY |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective
|
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
2 |
Going to´ for future plans |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
3 |
Asking and giving directions.
Prepostions of movement. |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
4 |
Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
5 |
Talking about food you like. Expressions of quantity. |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
6 |
Asking for things and giving a response. Permisson and requests |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
7 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
8 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for nowMidterm test (visa) |
Studying |
WrittenExam |
|
9 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
10 |
Comparing places in your country. Comparatives and superlatives. |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
11 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
12 |
Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors. |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
13 |
Making suggestions for social arrangements. |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
14 |
Talking about movies. ´Say´ and ´tell´.
Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
15 |
Interviewing your partner and writing an article |
Reading |
Grammar Translation&Communicative Teaching Method |
|
16/17 |
Final Exam |
Studying |
Written exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
2 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
2 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
2 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
2 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
2 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
2 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|