Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce 1

Dersin Kodu : IN 141

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERDAL YASAVUL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information
Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personel interest
Can describe his/her bacground in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the landuage is spoken

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IN 141 İngilizce 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly.

Dersin İçeriği : English grammar, vocabulary, reading comprehension, oral production and writing skills in order to help students follow occupational English courses in next years and prepare them for learning English further after university and in professional life.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : FACULTY


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
2 Going to´ for future plans Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
3 Asking and giving directions. Prepostions of movement. Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
4 Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
5 Talking about food you like. Expressions of quantity. Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
6 Asking for things and giving a response. Permisson and requests Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
7 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
8 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for nowMidterm test (visa) Studying WrittenExam
9 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
10 Comparing places in your country. Comparatives and superlatives. Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
11 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
12 Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors. Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
13 Making suggestions for social arrangements. Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
14 Talking about movies. ´Say´ and ´tell´. Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
15 Interviewing your partner and writing an article Reading Grammar Translation&Communicative Teaching Method
16/17 Final Exam Studying Written exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DERS KİTABİ :LANGUAGE TO GO SEVİYE :ELEMENTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR :SIMON LE MAISTRE & CARINA LEWIS YAYINEVİ :PEARSON LONGMAN
 DERS KİTABİ :LANGUAGE TO GO SEVİYE :ELEMENTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR :SIMON LE MAISTRE & CARINA LEWIS YAYINEVİ :PEARSON LONGMANDers Kitabı : Language to go Seviye : Elementary Yazarlar : Simon le Maistre
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 2
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 2
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 2
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 2
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 2
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 2
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 1
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 1
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 1
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 2
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 2
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 2
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 2
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 1
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 1
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 1
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2