|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetim Muhasebesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 482 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler yönetim muhasebesinin temel kavramlarını anlayabileceklerdir Öğrenciler kurumsal stratejinin yönetim muhasebesine etkisini yorumlayabileceklerdir Öğrenciler dengeli hedeflerle performans yönetimi/performans karnesinin bir firmanın stratejisini nasıl desteklediğini kavrayabileceklerdir Öğrenciler performans analizinde kulanılacak raporların hazırlanmasını gerçekleştirebilecekler Öğrenciler performans ölçümleme sistemlerinin dizaynını gerçekleştirebileceklerdir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MG 363 Maliyet Muhasebesi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Faaliyete dayalı yönetim, hedef maliyetleme, yaşam seyri maliyetlemesi, strateji haritaları, dengeli hedeflerle performans yönetimi gibi modern muhasebesel yöntemlerin yönetim ve strateji alanında uygulanmasını amaçlar. Yönetim muhasebesi ile modern stratejik yönetimin ilişkisini açıklar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste yönetim muhasebesi araçları ve stratejik yönetim yöntemleri tanıtılarak, performans ölçümleme sistemlerinin dizaynı ve stratejik performans analizinde kullanılacak olan raporları hazırlanacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim Muhasebesi :Genel Bakış , Yönetim Muhasebesi ve Maliyet Kavramları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Sipariş Maliyet Sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Sipariş Maliyet Sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Maliyet-Hacim-Kar İlişkileri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Değişken Maliyetleme ve Bölümlere Göre Raporlama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Yönetim Araçları, Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme: Karar Verme Aracı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Yönetim Araçları, Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme: Karar Verme Aracı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava Hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Kar Planlama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Sermaye Bütçelemesi Kararları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Uygulama |
|
15 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nihat Küçüksavaş, 2006, Maliyet Muhasebesi ,Kare yayınları, İstanbul
Kamil Büyükmirza, 2009, Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, 14.Baskı,Gazi Kitabevi, Ankara
Nalan Akdoğan, 2009, Maliyet Muhasebesi Uygulamaları 8.Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
4 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
5 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
4 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
5 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
4 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|