Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Denetim

Dersin Kodu : MG 480

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Denetim ve denetçi türleri arasındaki farklılıkları vurgular, özellikle bağımsız denetim hususunda ayrıntılı bilgi edinir
Türkiye´de bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğleri inceler
Denetimin aşamaları hakkında ayrıntılı bilgi edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MG 131 Muhasebe I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok.

Dersin Amacı : Denetim kavramını açıklamak, İşletmeler tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali bilgilerin bağımsız denetimi hususunda ayrıntılı bilgi vermek, denetim sürecini açıklamak ve denetim faaliyetleri ile ilgili yorumlama gücünü arttırmaktır.

Dersin İçeriği : Denetim kavramının ve sürecinin açıklanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Blok 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgi Güvenilirliği, Denetime Duyulan ihtiyaç, Teftiş, Kontrol ve Denetim kavramları arasındaki farklılıklar Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
2 Denetim ve denetim türleri ile aralarındaki kapsam farklılıkları; Denetçi ve denetçi türleri ile aralarındaki yetki ve sorumluluk farklılıkları Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
3 Türkiye´de bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğler; Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
4 Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları(Genel Standartlar-Çalışma Alanı Standartları-Raporlama Standartları) Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
5 Denetimde Meslek Ahlakı-Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
6 Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
7 Denetim Süreci ve İşin Kabul Edilmesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
8 Ara sınav Sınava Hazırlık yazılı sınav
9 Denetimin Planlanması ve Denetim Programlarının Hazırlanması Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
10 İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
11 Önemlilik ve Risk Kavramları-Denetim Programlarının Gözden Geçirilmesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
12 Denetim Programlarının Yürütülmesi-Kanıt Toplama Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
13 Denetim raporunun Hazırlanması ve Kalite Kontrol Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
14 Örnek Uygulama-Nakit Denetimi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
15 Örnek Uygulama Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
16/17 Final Haftası Sınava Hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Prof.Dr. Nejat Bozkurt "Muhasebe Denetimi"
  Prof.Dr. Ersin Güredin "Denetim ve Güvence Hizmetleri"
Diğer Kaynaklar   Muhasebe Denetimi Alanında Yazılmış Tüm Kitaplar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 3
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 0
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 0
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 0
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 0
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 4
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 2
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 4
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 4
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6