Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İcra İflas Hukuku

Dersin Kodu : MG 462

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKANALBAYRAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İcra ve İflas Kanununun cebri icraya ilişkin hükümlerinin öğrenilmes

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MG 462 İcra İflas Hukuku

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cebri icra hukukunun tanıtılması, ilamsız icra hukukunun öğretilmesi, İlamlı icra hukuku, iflas ve konkordato talepleri ile ilamlı icra, iflas ve konkordato alanında meydana gelen değisikliklerin tanıtılması.

Dersin İçeriği : Alacaklı ve borçlu arasındaki en dar ve sıkıntılı safhayı oluşturan cebri icra safhası, sadece tarafların ferdi bir hakkının yerine getirilmesi bakımından değil, bu yerine getirmenin tabi tutulacağı şartlar ve şekiller bakımından da önemlidir. Sosyal ve ekonomik politikanın bir parçası olarak da ortaya çıkan icra hukukunun amaç ve ilkelerini anlaşılması, icra organlarını oluşturan kurumların yapısı ve takip yolları dersin konusunu oluşturmaktadır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel olarak cebri icra hukuku ve amacı, Cebri icra türleri ve cebri icra organları okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
2 Genel haciz yoluyla takip ve ödeme emri Ödeme emrinin kesinlesmesi okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
3 İtirazın iptali davası Menfi tespit ve istirdat davaları okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
4 Haciz asaması ve haczin yapılması okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
5 Hacze istirak ve istihkak davaları Kambiyo senetlerine özgü haciz yolu okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
6 Paraya çevirme ve tasınır malların satılması Tasınmaz malların satılması okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
7 Borç ödemeden aciz vesikası Pratik Çalışmalar okuma Ders Anlatımı, soru-cevap, problem sunumu, soru cevap
8 Vize sınavı sınava hazırlık yazılı sınav
9 Genel olarak ilam ve ilamlı icranın dayanakları Alacak türlerine göre ilamlı icra takibi okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
10 Rehnin paraya çevrilmesi yolu ile takip Gayri menkul rehninin paraya çevrilmesi okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
11 İflas nedenleri ve iflasa tabi kisiler okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
12 İflas yolları ve genel iflas yolu Kambiyo senetlerine özgü iflas yolu okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
13 Doğrudan doğruya iflas halleri İflasın hukuki sonuçları okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
14 İflasın sona ermesi Konkordato hukuku okuma Ders Anlatımı, soru-cevap
15 İptal davaları Pratik çalışmalar okuma Ders Anlatımı, soru-cevap ve problem sunumu, soru cevap
16/17 Dönem sonu sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baki Kuru / Ramazan Arslan / Ejder Yılmaz; İcra ve İflas Hukuku ders kitabı, Kanun ve Pratik çalısmaları Hakan Pekcanıtez / Oğuz Atalay / Muhammed Özekes / Meral Sungurtekin, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, Kanunu ve Pratik çalısmaları Saim Üstündağ; İflas Hukuku Ders kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 3
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 4
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 5
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 3
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 3
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 3
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 4
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 2
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 2
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 2
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 2
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 1
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 2
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6