|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İcra İflas Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 462 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKANALBAYRAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İcra ve İflas Kanununun cebri icraya ilişkin hükümlerinin öğrenilmes
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MG 462 İcra İflas Hukuku
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cebri icra hukukunun tanıtılması, ilamsız icra hukukunun öğretilmesi, İlamlı icra hukuku, iflas ve konkordato talepleri ile ilamlı icra, iflas ve konkordato alanında meydana gelen değisikliklerin tanıtılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alacaklı ve borçlu arasındaki en dar ve sıkıntılı safhayı oluşturan cebri icra safhası, sadece tarafların ferdi bir hakkının yerine getirilmesi bakımından değil, bu yerine getirmenin tabi tutulacağı şartlar ve şekiller bakımından da önemlidir. Sosyal ve ekonomik politikanın bir parçası olarak da ortaya çıkan icra hukukunun amaç ve ilkelerini anlaşılması, icra organlarını oluşturan kurumların yapısı ve takip yolları dersin konusunu oluşturmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel olarak cebri icra hukuku ve amacı, Cebri icra türleri ve cebri icra organları
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Genel haciz yoluyla takip ve ödeme emri
Ödeme emrinin kesinlesmesi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
İtirazın iptali davası
Menfi tespit ve istirdat davaları
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Haciz asaması ve haczin yapılması
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Hacze istirak ve istihkak davaları
Kambiyo senetlerine özgü haciz yolu
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Paraya çevirme ve tasınır malların satılması
Tasınmaz malların satılması
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Borç ödemeden aciz vesikası
Pratik Çalışmalar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap, problem sunumu, soru cevap |
|
8 |
Vize sınavı
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Genel olarak ilam ve ilamlı icranın dayanakları
Alacak türlerine göre ilamlı icra takibi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Rehnin paraya çevrilmesi yolu ile takip
Gayri menkul rehninin paraya çevrilmesi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
İflas nedenleri ve iflasa tabi kisiler
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
İflas yolları ve genel iflas yolu
Kambiyo senetlerine özgü iflas yolu |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Doğrudan doğruya iflas halleri
İflasın hukuki sonuçları
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
İflasın sona ermesi
Konkordato hukuku
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
İptal davaları
Pratik çalışmalar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap ve problem sunumu, soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baki Kuru / Ramazan Arslan / Ejder Yılmaz; İcra ve İflas Hukuku ders kitabı,
Kanun ve Pratik çalısmaları
Hakan Pekcanıtez / Oğuz Atalay / Muhammed Özekes / Meral Sungurtekin, İcra
ve İflas Hukuku Ders Kitabı, Kanunu ve Pratik çalısmaları
Saim Üstündağ; İflas Hukuku Ders kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
4 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
3 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
3 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
3 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
1 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
2 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|