|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ürün Ve Marka Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 416 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi içerisinde ürün kavramının yerini kavrar. Pazarlama yönetimi ilkelerinin ürün ve marka yönetimi ile ilişkisini anlar. Pazarlamada ürün ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanması ilişkisini anlar. Farklı çevre koşullarında hangi ürün stratejilerinin kullanılabileceğini öğrenir. Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün karması kararlarını kavrar. Marka geliştirme, hedef kitleye duyurma ve marka algısı yaratma sürecini kavrar. Farklı çevre ve piyasa koşullarında hangi marka stratejilerinin kullanılabileceğini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders uygulama ağırlıklı bir ders olup, ürün ve marka yönetimine ilişkin uygulama örneklerinin konu ile ilgili teorik bilgilerle yorumlanmasıyla şekillenmektedir. Ders iki kısımda ele alınabilir, dersin ilk yarısında ürün ve marka yönetimine ilişkin teoriler, süreçler, sistemler, kurallar ve bunların modern pazarlama anlayışındaki yeri hakkında güncel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. İkinci bölümde ise birinci bölümdeki teorik bilgiler ışığında ürün ve marka örneklerinin incelenmesi ve çözümlenmesi yoluyla konunun uygulama boyutunun incelenmesi mümkün olacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama, ürün türleri, yeni ürün geliştirme süreci, marka ve marka ile ilgili kavramlar konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Pazarlama yönetimi ilkeleri ve temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Pazarlamada ürün (product) kavramı |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Ürün türleri ve temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Ürün, ihtiyaç ve tüketici davranışları ilişkisi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Ürün yönetimi stratejileri ve ürün yönetimi kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Yeni ürün geliştirme süreci ve yönetimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Ürün yaşam eğrisi, ürün farklılaştırma kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Ürün karması kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Marka ile ilgili temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Marka geliştirme ve marka algısı yaratma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Marka yönetimi ve marka stratejisi, Marka yaratma, konumlandırma, farklılaştırma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Proje Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Sunum |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
-
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Alfa Akademi Basın Yayın, 2008 Bursa
Büyük Markalar Büyük Hatalar, Jack Trout, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, 2008 İstanbul
Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries ve Laura Ries, MediaCat Yayınları, 2009 İstanbul
Marka Yönetimi, Murat Selim Selvi, Detay Yayıncılık, 2007 Ankara
Marketing An Introduction, (11th Edition) Gary Armstrong and Philip Kotler, Prentice Hall 2012
Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları, Yayın No:2093, İstanbul, 2009
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
4 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
4 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|