Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İş Ahlakı Ve Sosyal Sorumluluk

Dersin Kodu : MG 388

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÜNAL AY

Dersin Öğrenme Kazanımları : İşletmenin topluma olan ilişkisinin aşamalarının tanımlar
Sistem kuramı çerçevesinde işletmelerin boyutlarının gösterir
İşletme sosyal sorumluluğunun tanımlar
Etik ve iş etiği kavramlarını tanımlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : "Karmaşık bir çevrede faaliyetlerini gerçekleştirme zorunluğunda olan özel sektör işletmelerinin karar süreçlerinin gösterilmesi; işletme ve yönetsel kararların kararların etik açıdan değerlendirilmesi bu dersin temel amacıdır. "

Dersin İçeriği : Sosyal sorumluluk, Etik, Küresel şirketler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte yapılacaktır.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomik sistem içinde işletme ve paydaşları Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
2 İşletme sosyal sorumluluğu Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
3 İşletmelerde etik sorunlar Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
4 İşletmenin etik performansının geliştirilmesi Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
5 Sosyal sorumluluğun yönetsel açıdan gösterilmesi Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
6 İşletmelerin sosyal stratejileri ve karşılaşılacak zorluklar Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
7 Sosyo-ekonomik sistemler ve işletme davranışına etkileri Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
8 Vize sınavı Sınava hazırlık Test sınavı
9 Çok uluslu şirketler ve sosyal sorumluluk Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
10 Kamu politikaları ve siyaset Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
11 Devlet ve iş dünyası Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
12 Küresel işletmeler ve rekabet Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
13 Hissedarlar ve yönetişim Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
14 Tüketicilerin ve çevrenin korunması Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır Anlatım ve PPT sunumu
15 Genel değerlendirme Genel değerlendirme Anlatım ve PPT sunumu
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ünal Ay. (2003). İşletmelerde Etik ve Sosyal Sorumluluk, Adana: Nobel Kitabevi
Diğer Kaynaklar  William C. Frederic, James E. Post ve Keith Davis. (1992), Business and Society: Corporate Strategy, Public Policy and Ethics(7th Edt). Singapore: McGraw-Hill International.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 1
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 3
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 1
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 2
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 1
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 1
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 3
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 1
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 4
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5