Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Ahlakı Ve Sosyal Sorumluluk |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 388 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜNAL AY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmenin topluma olan ilişkisinin aşamalarının tanımlar Sistem kuramı çerçevesinde işletmelerin boyutlarının gösterir İşletme sosyal sorumluluğunun tanımlar Etik ve iş etiği kavramlarını tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Karmaşık bir çevrede faaliyetlerini gerçekleştirme zorunluğunda olan özel sektör işletmelerinin karar süreçlerinin gösterilmesi; işletme ve yönetsel kararların kararların etik açıdan değerlendirilmesi bu dersin temel amacıdır.
"
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal sorumluluk, Etik, Küresel şirketler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomik sistem içinde işletme ve paydaşları |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
2 |
İşletme sosyal sorumluluğu |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
3 |
İşletmelerde etik sorunlar |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
4 |
İşletmenin etik performansının geliştirilmesi |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
5 |
Sosyal sorumluluğun yönetsel açıdan gösterilmesi |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
6 |
İşletmelerin sosyal stratejileri ve karşılaşılacak zorluklar |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
7 |
Sosyo-ekonomik sistemler ve işletme davranışına etkileri |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Çok uluslu şirketler ve sosyal sorumluluk |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
10 |
Kamu politikaları ve siyaset |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
11 |
Devlet ve iş dünyası |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
12 |
Küresel işletmeler ve rekabet |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
13 |
Hissedarlar ve yönetişim |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
14 |
Tüketicilerin ve çevrenin korunması |
Ders yürütücüsünün hazırladığı içerik öğrencilere sunulacaktır
|
Anlatım ve PPT sunumu |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Genel değerlendirme |
Anlatım ve PPT sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
3 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
4 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|