|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliyet Muhasebesi II |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 362 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birleşik maliyet sisteminin kullanımını tanımlar. Başabaş noktası ve hacim-kar grafiklerini açıklar Faaliyet tabanlı maliyetlemenin esaslarını tanımlar. Standart maliyet sisteminin amacını ve önemini açıklar. Maliyetleri standart maliyet sistemi içinde hesaplar. Tam maliyet, normal maliyet ve değişken maliyetleri tanımlar. Bütçe hazırlama konularını açıklar. Planlama ve kontrol mekanizmalarının kullanımını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MG 363 Maliyet Muhasebesi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maliyet muhasebesi ile ilgili temel ilke ve kavramları hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birleşik imalatta maliyetleme, faaliyet tabanlı maliyetleme, standart maliyet sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birleşik imalatta maliyetleme |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
2 |
Birleşik imalatta maliyetleme |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
3 |
Faaliyet tabanlı maliyetleme |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
4 |
Standart maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
5 |
Standart maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
6 |
Standart maliyet sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
7 |
Tam maliyet, normal maliyet ve değişken maliyet |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
8 |
Arasınav (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) |
Sınava Hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Maliyet– hacim-kâr analizleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
10 |
Maliyet– hacim-kâr analizleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
11 |
Maliyet– hacim-kâr analizleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
12 |
İşletme bütçeleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
13 |
Maliyet bilgilerinin yönetim kararlarında kullanılması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
14 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
15 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Sunum, Soru Çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) |
Sınava Hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Derste takip edilecek kitap Nihat KÜÇÜKSAVAŞ’ın “Maliyet Muhasebesi” kitabıdır.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Muzaffer Civelek Süleyman Yükçü; Osman Altuğ; Rüstem Hacırüstemoğlu; Zeyyat Hatipoğlu; Rıfat Üstün; Nasuhi Bursal; ve Açıkoğretim Kitapları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
5 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
3 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|