Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama Araştırması

Dersin Kodu : MG 350

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını öğrenir.
Paket programlar aracılığıyla giriş düzeyinde pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapabilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü öğrenir.
Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirlenmesi ve araştırma modelinin oluşturulması konularında bilgi sahibi olur.
Pazarlama araştırması sürecinde örnekleme yöntemleri ve veri toplama yöntemleri konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile, pazarlama sorunlarının açık ve net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, öçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Veri Elde Etme Kaynakları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Proje Konularının Belirlenmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Anket Tasarımı Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Gözlem Yöntemi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Vize Sınava Hazırlık Yazılı sınav ve test
9 Örnekleme Süreci Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Veri Analizine Giriş Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazır Hale Getirilmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Veri Analizi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Veri Analizi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Sunumlar
15 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Sunumlar
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 3. baskı, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar  -


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 5
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 5
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 4
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 4
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 4
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 5
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5