|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 324 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretim süreçlerini, alt evreleri ile birlikte analiz eder Malzeme akışı, üretim değişkenleri gibi faktörleri dikkate alarak ekonomik bir imalat tasarımı oluşturur Üretim sistemleri, üretim faktörleri, üretim yöntemleri konularında bilgi sahibi olur Talep tahmini, envanter yönetimi, üretim planlama konularına ait prensip ve yöntemleri öğrenir Proje yönetimi ve alt süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir üretim sistemini etkin, verimli, rekabetedebilir ve işlevsel kılmak amacıyla verilmesi gereken operasyonel ve taktiksel kararları destekleyen bilimsel yaklaşımı ve ilgili yöntemleri aktarmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim Planlamasının Tanımı, Önemi ve Temel ilkeleri, Satış Tahminleri ve Zaman Seri Analizi, Ana Üretim Planı Toplu Üretim Planlama ve Yöntemleri, Üretim Kontrol Sisteminin Yapısı konularını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Talep Tahmini |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
Talep Tahmini |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
Envanter Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Envanter Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Envanter Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Üretim Planlama |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Üretim Planlama - Üretim Çizelgeleme |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Üretim Çizelgeleme |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Üretim Çizelgeleme |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Toplu Planlama |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
Malzeme İhtiyaç Planlama |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
Proje Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Proje Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Proje Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Operations Management W.J. Stevenson, tenth edition,McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2009
Operations Management J.Heizer, B.Render,9th edition,Prentice Hall,2009
Ders Notları
Operations Management for Competitive Advantage R.Chase, R.Jacobs,N.Aquliano,10th edition, McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2010
Üretim Yönetimi Süreçleri ve Tedarik Zincirleri, L.J. Krajewski, L.P.Ritzman, M.K.Malhotra, Nobel YAyınları, 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
4 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
2 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
3 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|