|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mali Tablolar Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 491 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel mali tabloların tanımı ve önemi, bilançonun düzenlenmesiyle ilgili ilkeler, bilançonun biçimsel yapısı, bilanço şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. Mali analizin önemini ve mali analizden kimlerin faydalandığını açıklar. Mali analizde kullanılan temel ve ek mali tabloları sıralar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı: Mali tablo kavramı ile türlerinin anlaşılması, Mali tabloların amacının ne olduğunun kavranması, Kimlerin mali tablolara ihtiyaç duyduğunun anlaşılması, Mali tabloların hangi özelliklere sahip olması gerektiğinin kavranması, Mali tabloların düzenlenmesinde esas alınacak genel kabul görmüş temel muhasebe ilkelerinin neler olduğunun kavranması, Temel mali tablolardan bilançonun yapısı ve öneminin anlaşılması, Bilançonun düzenlenmesiyle ilgili ilkelerin neler olduğunun kavranması, Bilançonun biçimsel yapısı ile farklı biçimsel sunumlarının anlaşılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, finansal tabloların amaçlarını ve Yatay ve Dikey Analiz, Trend Analiz ve Oran Analizi gibi temel analiz tekniklerini açıklar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mali Tablolarla İlgili Genel Bilgiler ve Temel Finansal Tablo- Bilanço |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
2 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Dönen Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
3 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Duran Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
4 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Yabancı Kaynaklar (Borçlar) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
5 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Öz Kaynaklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
6 |
Gelir Tablosunun İçerik Yönünden İncelenmesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
7 |
Mali Tabloların Analiz Teknikleri ve Karşılaştırmalı Tablolar Analizi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Karşılaştırmalı Tablolar Analizi Örnek Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
10 |
Yüzde Yöntemiyle Analiz (Dikey Analiz) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
11 |
Eğilim Yüzdeleri Analizi (Trend Analizi) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
12 |
Oran Yöntemiyle Analiz Tekniği (Rasyo Analizi) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
13 |
Oran Yöntemiyle Analiz (Faaliyet Oranları) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
14 |
Oran Yöntemiyle Analiz (Karlılık Durumunun Analizinde Kullanılan Oranlar) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
15 |
Ders Kapsamının Toplu Değerlendirilmesi (Dönem Özeti) ve Örnek Soru Çözümü |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Nalan AKDOĞAN - Prof.Dr. Nejat TENKER "Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri"
Dr. Öztin AKGÜÇ "Mali Tablolar Analizi"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
4 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
4 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
5 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
4 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|