|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 487 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik alanındaki (satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, vb) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar ve kullanır. İşletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek şekilde tedarik zincirlerini ve ilişkilerini oluşturur. Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını değerlendirir. Depolama ve dağıtım merkezi yönetimi, taşımacılık yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
Tedarik zinciri yönetiminde gerekli bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur. Süreçlerdeki olası ve mevcut problemleri tanır ve analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tedarik Zinciri; üretim için gereken malzemelerin alımı, bu materyallerin ara ürün ve nihai ürüne çevrilmesi ve bu ürünlerin müşterilere ulaştırılmasını sağlayan tedarik, üretim, dağıtım ve lojistik faaliyetlerinden oluşan bir ağdır. Bu derste bu kavramının öğrenciler tarafından anlaşılması hedeflenmiştir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste tedarik zincirinin temel elemanları incelenecek ve Tedarik Zinciri Yönetimi ile ilgili süreçler açıklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tedarik Zinciri Yönetimi tanımı ve tarihsel gelişimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
Tedarik Zinciri Yönetimi tanımı ve tarihsel gelişimi |
İlgili konunun okunması
|
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
Satınalma süreçleri |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Satınalma ve elektronik satınalma, Tedarikçi ilişkilerine giriş |
İlgili konunun okunması
|
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Tedarikçi ilişkileri, Tedarikçi seçimi, tedarikçi değerlendirme |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Tedarikçi ilişkileri, Tedarikçi seçimi, tedarikçi değerlendirme |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Vize Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
8 |
Operasyonların planlanması |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
9 |
Tedarik zincirinde tesis yeri seçimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Lojistik, Dış kaynak kullanımı |
İlgili konunun okunması
|
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Lojistikte dış kaynak kullanımı, Depo yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
Nakliye ve taşıma |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
Paketleme, Incoterms |
İlgili konunun okunması
|
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Tedarik zincirinde performans ölçümü |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Kamçı etkisi, RFID |
İlgili konunun okunması
|
Ders anlatımı, sunumlar ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Logistics Management and Strategy (A. Harrison; R. van Hoek)
Supply Chain Management (J.T. Mentzer)
Principles of Supply Chain Management (J.D. Wisner; G.K. Leong; K.Tan)
Supply Chain Logistics Management (D.J. Bowersox; D.J. Closs; M.B. Cooper)
Logistics (D.J. Bloomberg; S. Lemay; J.B. Hanna)
Lojistik Yönetimi (UTİKAT Yayınları)
Lojistik - Tedarik Zinciri (Hakan Keskin, Nobel Yayınları, 2006)
Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi (Birdoğan Baki, Lega Kitabevi, 2004)
Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi (Ömer Faruk Görçün, 2010)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
2 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
3 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
2 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
4 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|