|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Perakendecilik |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 485 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Perakendecilik sektörüne ilişkin güncel teorik ve pratik altyapıya hakim olur. Perakende yönetiminde akılcı karar verme, analiz ve analiz sonuçlarını değerlendirme yollarını öğrenir. Perakende işletme türleri ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Perakendecilik sektöründe dağıtım kanalları ve bu kanalların yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste perakendecilikle ilgili kavram, strateji ve uygulamaların yanı sıra perakendecilik sektörünün gelişimi ve sektörle ilgili çeşitli projeksiyonlar üzerinde tartışmak amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders perakendeci işletmelerde pazarlama yönetimi sürecine ilişkin konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Perakendeciliğe Giriş |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Uluslararası Perakendecilik Kavramı ve Perakendecilikte Uluslararasılaşma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Uluslararası Perakendecilikte Pazarlama Çevresi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Perakendeci İşletme Formatları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Perakendeci İşletme Formatları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması ve Satın Alma Süreci |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
9 |
Perakende Pazarlama İletişimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Perakende Pazarlama İletişimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Uluslararası Perakende Pazarlama Karması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Uluslararası Perakende Pazarlama Karması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Perakendeci İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer ve Görsel Sunum
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fatma DEMİRCİ OREL, Uluslararası Perakendecilik, Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Kenan Aydın, Perakende Yönetiminin Temelleri, Ankara, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Perakendecilikle ilgili yerli ve yabancı kitaplar
Retail Türkiye, Satış Noktası, Arasta, Capital, Ekonomist, Private Label Magazine, Power, Journal of Retailing vb. dergiler.
www.perakende.org ; www. retailing.com ; www.retailinginstitue.com ; www.plturkey.org/tr ; www.plma.com ; www.ampd.org
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
4 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
0 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
0 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
25 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|