|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası İlişkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 425 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinin geleneksel olarak hangi konular ile ilgilendiğini açıklar. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinin temel kavram ve kuramlarını açıklar. Siyasal hayatın ana aktörlerini, siyasal katılımın biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri açıklar. Uluslarası İlişkiler aktörlerini tanımlayıp rollerini açıklar. Devletlerin dış politikalarını yönlendiren ögeleri tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı temel olarak Uluslararası İlişkiler teorilerine değinmek ve güncel konuları değerlendirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Uluslararası İlişkilerin farklı bir disiplin olarak ortaya çıkışı ve gelişiminin yanında Uluslararası İlişkiler teorileri, ulus-devletin oluşumu ve gelişimi, uluslararası arenadaki ana aktörler gibi konular ve savaş, barış, güç, diplomasi ve güvenlik gibi temel kavramlar üzerinde durulacaktır. Bu derste ayrıca siyaset biliminde kullanılan temel kavramlar (güç, otorite, meşruiyet, egemenlik, vatandaşlık, devlet, millet, etnisite, sınıf gibi) ve siyasal hayatın ana aktörleri ve siyasal katılım biçimleri de incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
Yok |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
2 |
Siyaset Nedir?: Ana Kavramların ve Temaların Tanımlanması |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
3 |
Devlet, Millet ve Milliyetçilik |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
4 |
Devletin Yapısı |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
5 |
Siyasi Partiler, Baskı Grupları ve Toplumsal Hareketler |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
6 |
Uluslararası İlişkileri Anlamak: Ana Kavramlar, Temalar ve Sorunlar |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
7 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar I (İdealizm ve Realizm) |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sinava hazirlik |
yazılı sınav |
|
9 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar II (Pluralizm, Neorealizm ve İnşacılık) |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
10 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar III (Marksizm ve Küresel Eşitsizlikler) |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
11 |
Soğuk Savaş Dönemi I |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
12 |
Soğuk Savaş Dönemi II |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
13 |
Soğuk Savaş Sonrası Dönem |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
14 |
Soğuk Savaş Sonrası Dönem II:Kültürlerarası Çatışma |
Kaynak okuma |
Ders Anlatımı, tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atila Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik,, İstanbul: İletişim, 1996.
Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, İstanbul: Alfa, 2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
1 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
1 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
1 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
1 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|